Review article
https://doi.org/10.15516/cje.v23i0.4353
Likovna umjetnost u srednjoškolskom obrazovanju u Hrvatskoj od sredine 20. stoljeća do danas u kontekstu obrazovnih promjena i reformi
Jasmina Nestić
orcid.org/0000-0001-5063-4456
; University of Zagreb Faculty of Humanities and Social Sciences Ivana Lučića, 10000 Zagreb, Croatia
Abstract
Sadržaji iz povijesti umjetnosti u hrvatskim su gimnazijama prvotno bili predviđeni
u sklopu predmeta Crtanje, a zatim su se sredinom 20. stoljeća našli u predmetnoj
simbiozi sa sadržajima iz povijesti. Od 1960. Likovna umjetnost zajedno s Muzičkom
umjetnosti ravnopravna je sastavnica predmeta Umjetnost, a od 1994. kao predmet
u gimnazijama i formalno se posve osamostaljuje. Posljednja obrazovna reforma
iznjedrila je novi predmetni kurikul 2019. kojim je predmet temeljito reorganiziran
i približen suvremenim obrazovnim načelima. U pogledu strukovnih škola, tijekom
sedmoga desetljeća 20. stoljeća izrazito veliki broj nastavnih programa imao je
implementirane sadržaje iz likovne umjetnosti unutar predmeta Hrvatskosrpski jezik
i književnost s osnovama estetskog obrazovanja, a koji su u kasnijim programima
tijekom 1990-ih u većini škola posve izostavljeni, što se ponovilo i u najnovijim
obrazovnim dokumentima nastalima u zadnjih nekoliko godina. Cilj je ovoga rada,
kroz analizu nastavnih programa gimnazija i strukovnih škola u Hrvatskoj u periodu
od sredine 20. stoljeća pa do danas, tematizirati položaj i specifičnosti predmeta
Likovna umjetnost, odnosno sadržaja iz područja likovnih umjetnosti (povijesti
umjetnosti) te promjene koje je predmet prošao tijekom raznih obrazovnih reformi.
Keywords
gimnazije; nastavni programi; povijest umjetnosti; strukovne škole
Hrčak ID:
272160
URI
Publication date:
28.12.2021.
Visits: 1.395 *