Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.15516/cje.v23i0.4353

Likovna umjetnost u srednjoškolskom obrazovanju u Hrvatskoj od sredine 20. stoljeća do danas u kontekstu obrazovnih promjena i reformi

Jasmina Nestić orcid id orcid.org/0000-0001-5063-4456 ; University of Zagreb Faculty of Humanities and Social Sciences Ivana Lučića, 10000 Zagreb, Croatia


Full text: english pdf 309 Kb

page 167-193

downloads: 190

cite

Full text: croatian pdf 309 Kb

page 167-193

downloads: 264

cite


Abstract

Sadržaji iz povijesti umjetnosti u hrvatskim su gimnazijama prvotno bili predviđeni
u sklopu predmeta Crtanje, a zatim su se sredinom 20. stoljeća našli u predmetnoj
simbiozi sa sadržajima iz povijesti. Od 1960. Likovna umjetnost zajedno s Muzičkom
umjetnosti ravnopravna je sastavnica predmeta Umjetnost, a od 1994. kao predmet
u gimnazijama i formalno se posve osamostaljuje. Posljednja obrazovna reforma
iznjedrila je novi predmetni kurikul 2019. kojim je predmet temeljito reorganiziran
i približen suvremenim obrazovnim načelima. U pogledu strukovnih škola, tijekom
sedmoga desetljeća 20. stoljeća izrazito veliki broj nastavnih programa imao je
implementirane sadržaje iz likovne umjetnosti unutar predmeta Hrvatskosrpski jezik
i književnost s osnovama estetskog obrazovanja, a koji su u kasnijim programima
tijekom 1990-ih u većini škola posve izostavljeni, što se ponovilo i u najnovijim
obrazovnim dokumentima nastalima u zadnjih nekoliko godina. Cilj je ovoga rada,
kroz analizu nastavnih programa gimnazija i strukovnih škola u Hrvatskoj u periodu
od sredine 20. stoljeća pa do danas, tematizirati položaj i specifičnosti predmeta
Likovna umjetnost, odnosno sadržaja iz područja likovnih umjetnosti (povijesti
umjetnosti) te promjene koje je predmet prošao tijekom raznih obrazovnih reformi.

Keywords

gimnazije; nastavni programi; povijest umjetnosti; strukovne škole

Hrčak ID:

272160

URI

https://hrcak.srce.hr/272160

Publication date:

28.12.2021.

Article data in other languages: english

Visits: 1.450 *