Skip to the main content

Professional paper

TRAGOM HRVATSKOGA KNJIZEVNOGA JEZIKA - opetovanje i usustavljivanje

Mirta Mihaljević ; Osnovna škola Mate Lovraka, Vladislavci, Hrvatska


Full text: croatian pdf 158 Kb

page 132-137

downloads: 2.769

cite


Abstract

Opetovanje i usustavljivanje područja jezika, a posebice povijesti hrvatskoga književnoga jezika, veliki je izazov učiteljima glede kreativnosti u iznalaženju novih, zanimljivih oblika i suvremenih metoda poučavanja. Područje je jezika bogato, raznovrsno i slojevito, a ponajprije je čvrsto vezano za svoje korijene i povijest. Prateći tijek hrvatske jezične povijesti opetovanjem i usustavljivanjem nastavnih sadržaja jezika dolazimo do
povijesnoga i semantičkoga određenja naziva standardnoga (književnoga)jezika kojega propisuju gramatike, pravopisi i rječnici. Igra asocijacija, istraživanje, plakati i umne mape jedni su od oblika suvremenih načina poučavanja. Umne su mape nelinearni oblik mišljenja koji se odlikuje ekonomičnošću, otvorenošću, prilagodljivošću i brzom pretraživanju podataka, dok igra, istraživanje i stvaranje plakata razvijaju učeničku pozornost i
usredotočenost, samostalnost u zaključivanju, a posebice potiču izražavanje kreativnosti i kritičkoga mišljenja.

Keywords

povijest hrvatskoga književnoga jezika; standardni (književni) jezik; umne mape; plakati

Hrčak ID:

25040

URI

https://hrcak.srce.hr/25040

Publication date:

4.6.2006.

Article data in other languages: english

Visits: 4.376 *