Professional paper
TRAGOM HRVATSKOGA KNJIZEVNOGA JEZIKA - opetovanje i usustavljivanje
Mirta Mihaljević
; Osnovna škola Mate Lovraka, Vladislavci, Hrvatska
Abstract
Opetovanje i usustavljivanje područja jezika, a posebice povijesti hrvatskoga književnoga jezika, veliki je izazov učiteljima glede kreativnosti u iznalaženju novih, zanimljivih oblika i suvremenih metoda poučavanja. Područje je jezika bogato, raznovrsno i slojevito, a ponajprije je čvrsto vezano za svoje korijene i povijest. Prateći tijek hrvatske jezične povijesti opetovanjem i usustavljivanjem nastavnih sadržaja jezika dolazimo do
povijesnoga i semantičkoga određenja naziva standardnoga (književnoga)jezika kojega propisuju gramatike, pravopisi i rječnici. Igra asocijacija, istraživanje, plakati i umne mape jedni su od oblika suvremenih načina poučavanja. Umne su mape nelinearni oblik mišljenja koji se odlikuje ekonomičnošću, otvorenošću, prilagodljivošću i brzom pretraživanju podataka, dok igra, istraživanje i stvaranje plakata razvijaju učeničku pozornost i
usredotočenost, samostalnost u zaključivanju, a posebice potiču izražavanje kreativnosti i kritičkoga mišljenja.
Keywords
povijest hrvatskoga književnoga jezika; standardni (književni) jezik; umne mape; plakati
Hrčak ID:
25040
URI
Publication date:
4.6.2006.
Visits: 4.376 *