Original scientific paper
https://doi.org/10.15516/cje.v23i4.4436
Strategije prikazivanja prostora u likovnim djelima djece u dobi od četiri do šest godina
Tomaž Zupančić
; Faculty of Education University of Maribor Koroška cesta 160, 2000 Maribor, Slovenia
Matjaž Duh
; Faculty of Education University of Maribor Koroška cesta 160, 2000 Maribor, Slovenia
Abstract
U istraživanju smo pratili načine izražavanja prostora na crtežima djece u dobi
od 4 do 6 godina. Nastojali smo odrediti strategije interpretacije prostora u ciljnoj
grupi. Cilj istraživanja bio je produbiti naše razumijevanje razvoja dječjega prikaza
prostora i time utjecati na razvoj likovne metodike predškolske dobi. Istraživanje je
provedeno na uzorku od osamsto sedam djece. Istraživanje je pokazalo kako djeca
u dobi od 4 do 6 godina uglavnom prikazuju prostor u odnosu gore-dolje. Također
je utvrđeno da prikazivanje prostora na razini 3D prikaza gotovo i ne postoji.
Djeca uglavnom ne pokazuju interes za prikazivanjem prostora u svojim crtežima,
razvojno raniji modusi prikaza prostora nestaju, dok se složeniji razvijaju. Također
smo otkrili da nema statistički značajne razlike u prikazivanju prostora u ovoj dobi
s obzirom na spol. Uz to, na području likovne pedagogije pokušali smo razviti nova
didaktička načela i pristupe koji se temelje na rezultatima statističkih analiza.
Keywords
crtanje; dijete predšolske dobi; pedagogija; umjetnički razvoj
Hrčak ID:
272634
URI
Publication date:
30.12.2021.
Visits: 1.434 *