Skip to the main content

Professional paper

SAVJETODAVNI RAD ODGAJATELJA U UČENIČKOM DOMU

Jože Slana ; Đački dom Lizike Jančar, Maribor, Slovenija


Full text: croatian pdf 188 Kb

page 79-85

downloads: 5.752

cite


Abstract

Današnje vrijeme karakteriziraju brze promjene koje se odražavaju u obiteljima, u ulozi znanja, u ulozi škole i učitelja, kao i u ulozi odgajatelja u učeničkom domu. Uvjeti odrastanja i mogućnosti za ulazak u svijet odraslih promijenili su se, više je novih rizika i
nesigurnosti.
Unatoč promjenama neke se temeljne razvojne zadaće razdoblja djetinjstva nisu znatno promijenile. Mladež mora razviti svoj identitet i naći samostalni put u život. Važnu ulogu pri tome imaju škola i učenički domovi, koji za vrijeme školovanja mogu mladeži
ponuditi podršku u prelaženju raznih prepreka koje donosi odrastanje. Školska iskustva i iskustva života u učeničkom domu, bitno utječu na odnos učenika i odgajatelja, kao i vršnjaka, na njihove reakcije, prepoznavanje emocija, oblikovanje socijalnih odnosa, vrijednosti, prihvaćanja normi, oblikovanju identiteta. Učenici od odgajatelja očekuju pomoć, savjet kada se nađu pred problemima, konfliktima, odlukama.
Radi se o prihvaćanju koncepta po kojemu bi odgajatelja učenik zanimao kao osoba koju će savjetovati, pomagati joj pri rješavanju problema, uvijek poštujući osnovno polazište savjetodavnoga načela – savjet ponuditi onda kada ga učenik zatraži.
Savjetodavna uloga je zahtjevna, odgajatelji moraju za nju biti dobro osposobljeni.
Za takve zadatke mogu se osposobljavati na dodiplomskom studiju, a pogotovo trebaju pomoć kroz stručno usavršavanje kako bi dobili potrebne sposobnosti za učinkovito savjetovanje.

Keywords

Hrčak ID:

25273

URI

https://hrcak.srce.hr/25273

Publication date:

10.5.2005.

Article data in other languages: english

Visits: 7.867 *