Skip to the main content

Professional paper

https://doi.org/10.19279/TVZ.PD.2022-10-1-01

KONCEPT POSTUPKA ODREĐIVANJA OPTIMALNE VELIČINE VOZNOG PARKA

Ratko Stanković orcid id orcid.org/0000-0002-5793-5558 ; Faculty of Transport and Traffic Sciences, Zagreb, Croatia
Goran Kolarić ; Ministry of Science and Education, Zagreb, Croatia


Full text: croatian pdf 1.146 Kb

page 1-12

downloads: 229

cite


Abstract

Kod planiranja voznog parka, potrebno je odrediti potreban broj i strukturu vozila, s obzirom na očekivanu potražnju, odnosno potrebe za prijevozom. Kako bi ostale konkurentne na tržištu, tvrtke moraju upravljati svojim voznim parkom tako da korisnicima pruže odgovarajuću kvalitetu usluge, uz minimalne prijevozne troškove. Pritom se uglavnom oslanjaju na vlastite marketinške aktivnosti i iskustva, koja su ograničenog dosega, bez znanstvenog pristupa i analize. U ovom radu definirali smo postupak određivanja optimalne veličine (broja vozila) voznog parka cestovnih teretnih vozila, na konceptualnoj razini. S tim u svezi, izveli smo studiju slučaja poduzeća za distribuciju pića, u okviru koje smo prikupili i analizirali povijesne podatke o prijevoznoj potražnji i prijevoznim troškovima, te napravili prognozu prijevozne potražnje za predstojeće razdoblje. Temeljem toga, po kriteriju minimalnih prijevoznih troškova, odredili smo optimalni udjel outsourcinga (angažiranja vanjskih prijevoznika) i optimalni broj vlastitih vozila tvrtke, tj. optimalnu veličinu voznog parka. Poboljšanje ostvareno primjenom prikazanog postupka kvantificirali smo u vidu smanjenja prijevoznih troškova od 7.500,00 € godišnje, odnosno za 2,4% u odnosu na iskustveno rješenje tvrtke.

Keywords

vozni park; optimalna veličina; studija slučaja

Hrčak ID:

275250

URI

https://hrcak.srce.hr/275250

Publication date:

7.3.2022.

Article data in other languages: english

Visits: 980 *