Preliminary communication
https://doi.org/10.31784/zvr.10.1.11
ENOGASTRONOMSKI ANIMACIJSKI PROGRAMI DVORCA TRAKOŠĆAN - MODEL UNAPREĐENJA TURISTIČKE PONUDE VARAŽDINA
Ivana Ivančić
orcid.org/0000-0002-2109-3002
; Faculty of Tourism and Hospitality Management, Opatija, Croatia
Krešimir Mikinac
orcid.org/0000-0001-6787-4982
; Faculty of Tourism and Hospitality Management, Opatija, Croatia
Maja Čuček
Abstract
Suvremeni trendovi turističkih kretanja nameću potrebu konstantnog inoviranja turističke ponude i stvaranja dodatne vrijednosti. Primarni fokus svih turističkih sadržaja mora biti na zadovoljenju potreba i motiva turista te ispunjenu želje za dodatnim doživljajem. Zbog mogućnosti brze prilagodbe i raznovrsnosti upravo animacijski programi predstavljaju idealno rješenje u stvaranju takvih turističkih sadržaja. Suvremeni turisti u potrazi za kvalitetnim sadržajima, a motivirani kulturom, povijesnom baštinom, enogastonomijom, lokalnim življenjem, stapanjem sa zajednicom, predstavljaju izazov u kreiranju turističke ponude. U cilju obogaćivanja turističke ponude Varaždina i dodatne valorizacije postojećih turističkih sadržaja osmišljeno je istraživanje kojem je fokus definirati vrste animacijskih programa koji u najvećem opsegu mogu doprinijeti unapređenju postojeće turističke ponude. U tu svrhu, kao model istraživanja, korišten je primjer dvorca Trakošćan te se kroz ispitivanje lokalnog stanovništva, ujedno i posjetitelja dvorca, istražilo koje vrste animacijskih programa bi bilo najoptimalnije implementirati u turističku ponudu. Prema rezultatima istraživanja, velika većina ispitanika složna je u razmišljanju kako treba povećati broj i vrstu animacijskih programa dvorca Trakošćan, a najveći interes ispitanici su pokazali za animacijske programe sa enogastronomskim sadržajima. Današnje promjene na turističkom tržištu nisu iznimka već pravilo i jedini način uspješnog savladavanja svih izazova je praćenje trendova i osluškivanje želja i potreba turista. Enogastronomski sadržaji u turističkoj ponudi novi su trend koji je neophodno uključivati u sve segmente turističke ponude pa tako i u animacijske programe, budući da je u krajnji cilj destinaciju učiniti turistima privlačnijom i konkurentnijom.
Keywords
animacijski programi; enogastronomija; turistička ponuda; dvorac Trakošćan
Hrčak ID:
277782
URI
Publication date:
20.5.2022.
Visits: 1.297 *