Professional paper
PREVENCIJA ZLOUPORABE DROGA KAO PEDAGOŠKO-DIDAKTIČKI PROBLEM
Joško Barbir
; Visoka učiteljska škola, Split, Hrvatska
Sonja Nejašmić
; Visoka učiteljska škola, Split, Hrvatska
Abstract
Definicija pojave ovisnosti kao bolesti ne omogućava globalnom društvenom sustavu da teorijski i praktično reflektira svoje pogrješke, nego da upotrebom metode isključivanja umanjuje značaj i prirodu sukoba na relaciji s dinamičkim sustavima koji potiču ovisnička ponašanja, da taj sukob ne prikazuje u realnom svjetlu već da ga isključi kao vlastitu pogrješku i pravac percipiranja istinskoga problema usmjeri na posljedice – zlouporabu droga.
Dinamička kvaliteta koja podržava strukturu sustava osobe uzrokuje rascjep između potreba tehnokratskoga društva globalnoga sustava i potrebe da osoba bude subjekt. U skladu se s tim nameće zaključak da se problemu sustava pojave ovisnosti treba pristupati s motrišta razvojno – humanističke paradigme, odnosno preventivni kurikulum utemeljiti na postavkama konstruktivizma, jer se takvim pristupom mogu ostvariti preduvjeti za razumijevanje geneze i dinamike razvoja neovisničkih i ovisničkih struktura, situacija i ponašanja, kako s osobnoga, tako i sa socio-kulturnoga, ekonomskoga, tehnološkoga, psihološkoga i drugih motrišta.
Keywords
Hrčak ID:
25510
URI
Publication date:
6.12.2004.
Visits: 3.410 *