Skip to the main content

Professional paper

PREVENCIJA ZLOUPORABE DROGA KAO PEDAGOŠKO-DIDAKTIČKI PROBLEM

Joško Barbir ; Visoka učiteljska škola, Split, Hrvatska
Sonja Nejašmić ; Visoka učiteljska škola, Split, Hrvatska


Full text: croatian pdf 362 Kb

page 92-102

downloads: 1.623

cite


Abstract

Definicija pojave ovisnosti kao bolesti ne omogućava globalnom društvenom sustavu da teorijski i praktično reflektira svoje pogrješke, nego da upotrebom metode isključivanja umanjuje značaj i prirodu sukoba na relaciji s dinamičkim sustavima koji potiču ovisnička ponašanja, da taj sukob ne prikazuje u realnom svjetlu već da ga isključi kao vlastitu pogrješku i pravac percipiranja istinskoga problema usmjeri na posljedice – zlouporabu droga.
Dinamička kvaliteta koja podržava strukturu sustava osobe uzrokuje rascjep između potreba tehnokratskoga društva globalnoga sustava i potrebe da osoba bude subjekt. U skladu se s tim nameće zaključak da se problemu sustava pojave ovisnosti treba pristupati s motrišta razvojno – humanističke paradigme, odnosno preventivni kurikulum utemeljiti na postavkama konstruktivizma, jer se takvim pristupom mogu ostvariti preduvjeti za razumijevanje geneze i dinamike razvoja neovisničkih i ovisničkih struktura, situacija i ponašanja, kako s osobnoga, tako i sa socio-kulturnoga, ekonomskoga, tehnološkoga, psihološkoga i drugih motrišta.

Keywords

Hrčak ID:

25510

URI

https://hrcak.srce.hr/25510

Publication date:

6.12.2004.

Article data in other languages: english

Visits: 2.885 *