Skip to the main content

Preliminary communication

https://doi.org/10.17818/EMIP/2022/1.5

ANALIZA POVEZANOSTI DIMENZIJA KVALITETE ZDRAVSTVENIH USLUGA NA TERCIJARNOJ RAZINI ZDRAVSTVENE ZAŠTITE

Aldin Brajić ; University of Tuzla, Faculty of Economics; CEO at NGO EconVita Zenica
Samira Dedić ; University of Tuzla, Faculty of Economics
Saliha Brajić ; University of Tuzla, Faculty of Economics; JP Elektroprivreda BiH d.d. – Sarajevo


Full text: croatian pdf 452 Kb

page 101-123

downloads: 604

cite


Abstract

Tercijarna razina zdravstvene zaštite trebala bi pružati visokospecijaliziranu zdravstvenu uslugu koja uključuje najsloženije metode i postupke dijagnostike, liječenja i rehabilitacije. U skladu s time, kvaliteta usluga na ovoj razini zdravstvene zaštite trebala bi biti na najvišoj razini, a menadžeri bi trebali posjedovati i provoditi sustav upravljanja kvalitetom. Cilj rada je ispitati povezanost dimenzija kvalitete zdravstvenih usluga na tercijarnoj razini zdravstvene zaštite u Bosni i Hercegovini, mjereno iz perspektive korisnika zdravstvene zaštite. Središnja hipoteza glasi: „Postoji statistički značajna povezanost između dimenzija kvalitete zdravstvenih usluga na tercijarnoj razini zdravstvene zaštite Bosne i Hercegovine.“ Istraživanje je provedeno anketnim putem na stratificiranom uzorku od 1022 korisnika zdravstvenih usluga svih pet tercijarnih kliničkih centara na području BiH. Istraživanjem je utvrđena statistički značajna korelacija između promatranih dimenzija kvalitete zdravstvenih usluga: opipljivosti, pouzdanosti, odaziva, sigurnosti i empatičnosti. Dobivene rezultate klinički menadžment može koristiti za implementaciju sustava upravljanja kvalitetom i poboljšanje kvalitete zdravstvenih usluga.

Keywords

tercijarna razina zdravstvene zaštite; kvaliteta usluga; korisnici zdravstvenih usluga; deskriptivna statistika; korelacijska analiza

Hrčak ID:

278688

URI

https://hrcak.srce.hr/278688

Publication date:

6.6.2022.

Article data in other languages: english

Visits: 1.418 *