Skip to the main content

Review article

OBRAZOVANJE UČENIKA S TEŠKOĆAMA U RAZVOJU U REDOVITOME I SEGREGIRANOME SUSTAVU

Maja Nižić orcid id orcid.org/0000-0003-4052-0425 ; University of Mostar, Faculty of Humanities and Social Sciences,


Full text: croatian pdf 572 Kb

page 209-231

downloads: 2.059

cite


Abstract

Pravo na obrazovanje jedno je od osnovnih prava svakoga djeteta. Obrazovanje učenika s teškoćama u razvoju, započeto kao segre- girani sustav, doživjelo je različite reforme do suvremenih pristu- pa u obliku inkluzivnoga obrazovanja. Budući da su do danas zadržani i neki segregirani oblici obrazovanja, vodi se polemika u svezi s najboljim obrazovnim okružjem za učenike s različitim teškoćama. U ovome radu prikazana su relevantna istraživanja koja upućuju na pozitivne i nepovoljne aspekte inkluzivnoga i segregiranoga sustava. Dosadašnja istraživanja ukazuju na či- njenicu kako postoje brojne prepreke uspješnoj inkluziji učenika s teškoćama u razvoju u različitim obrazovnim sustavima. Može se zaključiti kako je nužna primjena individualna pristupa u pro- cjeni najboljega okružja za učenika s teškoćama u razvoju, uzi- majući u obzir kontekstualne čimbenike, što implicira procjenu kvalitete inkluzivnoga obrazovanja u određenome sociokulturnom kontekstu i lokalnoj sredini.

Keywords

učenici s teškoćama u razvoju; obrazovanje; inklu- zija; segregacija; posebni oblici obrazovanja.

Hrčak ID:

278767

URI

https://hrcak.srce.hr/278767

Publication date:

3.6.2022.

Article data in other languages: english

Visits: 3.138 *