Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.21464/sp36208

Filozofiranje s djecom iz cijeloga svijeta o prirodi, prirodnim vrijednostima i zagađenju

Hyeongjoo Kim orcid id orcid.org/0000-0001-8049-6277 ; Chung-Ang University, Humanities Research Institute, 84 Heukseok-ro, Dongjak-gu, KR–06974 Seoul
Christian Prust ; University of Siegen, Faculty of Arts and Humanities, Adolf-Reichwein-Straße 2, DE–57068 Siegen
Thomas Sukopp orcid id orcid.org/0000-0001-6974-2916 ; University of Siegen, Faculty of Arts and Humanities, Adolf-Reichwein-Straße 2, DE–57068 Siegen


Full text: english pdf 479 Kb

page 397-419

downloads: 167

cite

Full text: croatian pdf 479 Kb

page 419-419

downloads: 104

cite

Full text: german pdf 479 Kb

page 419-419

downloads: 157

cite

Full text: french pdf 479 Kb

page 419-420

downloads: 119

cite


Abstract

Istraživanje predstavlja rezultate našeg međunarodnog, interkulturnog i empirijskog istraživanja. S djecom iz različitih zemalja i društvenih konteksta filozofirali smo o prirodi, onečišćenju i održivosti. Prije nego što predstavimo ključne nalaze našeg empirijskog istraživanja, izlažemo koncept filozofije za djecu (Philosophy for Children – P4C). Što je P4C? Koji se oblici P4C-a obično zagovaraju? Kako i za što ga koristimo? Tumačenja naše empirijske studije mogu se sažeti na sljedeći način: onečišćenje dotiče i pokreće djecu diljem svijeta, izaziva široke emocije i vrednuje se kao važan problem. Djeca razmišljaju o intrinzičnoj vrijednosti prirode i izražavaju patocentrične i vulnerabilističke poglede prema ljudima, životinjama i prirodi. Konačno, djeca različitih kultura opravdavaju različite razine kazne za okolišne prekršitelje.

Keywords

filozofija za djecu; P4C; interkulturna poredba; vrijednost prirode; održivost; okolišno zagađenje; patocentrizam; empatija; kazna

Hrčak ID:

280206

URI

https://hrcak.srce.hr/280206

Publication date:

20.1.2022.

Article data in other languages: english german french

Visits: 1.363 *