Review article
https://doi.org/10.15516/cje.v24i2.4486
Kvaliteta provođenja slobodnoga vremena mladih - obilježja i mogućnosti za prevencijska planiranja
Matea Belošević
orcid.org/0000-0001-7283-6585
; Laboratory for Prevention Research - PrevLab Department of Behavioural Disorders Faculty of Education and Rehabilitation Sciences University of Zagreb Borongajska cesta 83f, 10000 Zagreb, Croatia
Marta Ferić
orcid.org/0000-0002-4807-5701
; Laboratory for Prevention Research - PrevLab Department of Behavioural Disorders Faculty of Education and Rehabilitation Sciences University of Zagreb Borongajska cesta 83f, 10000 Zagreb, Croatia
Abstract
Svrha ovoga rada jest kritički se osvrnuti na kontekst slobodnoga vremena, od
definiranja do analize doprinosa slobodnoga vremena razvojnim ishodima djece
i mladih te donijeti zaključak na temelju cjelokupne analize. Slobodno se vrijeme
može promatrati kao značajni kontekst koji promovira izgradnju pozitivne, zdrave
i normativne razvojne putanje adolescenata. S druge strane, slobodno vrijeme može
predstavljati i kontekst koji pogoduje uključivanju mladih u rizična ponašanja i/ili
razvoju problema u ponašanju. LACE Model, odnosno model slobodnih aktivnostikonteksta-
iskustva (engl. model Leisure Activity-Context-Experience), predstavlja
model usmjeren na razumijevanja adolescentskoga razvoja kroz slobodno vrijeme
(Caldwell, 2005; Caldwell, 2011) te je detaljnije predstavljen u radu. Isto tako, dan
je pregled istraživanja koja povezuju kvalitetu slobodnoga vremena s razvojnim
ishodima mladih. Evaluacijska istraživanja intervencija koje se temelje na slobodnom
vremenu nisu dala jednoznačne odgovore o njihovoj učinkovitosti te ostaje potreba da
se znanstvenim istraživanjima odgovori na pitanje pod kojim uvjetima strukturirano
slobodno vrijeme, odnosno intervencije u kontekstu slobodnoga vremena djece i
mladih, doprinose njihovim pozitivnim razvojnim ishodima.
Keywords
LACE model; razvojni ishodi djece i mladih; slobodno vrijeme
Hrčak ID:
280649
URI
Publication date:
15.7.2022.
Visits: 1.130 *