Magistra Iadertina, Vol. 17 No. 1, 2022.
Professional paper
PEDAGOŠKI ODNOS U FROMMOVU KONCEPTU LJUBAVI
Siniša Opić
; Faculty of Education, University of Zagreb
Željka Pintar
orcid.org/0000-0003-1178-9222
; Children's Daycare Kustošija, Zagreb
Abstract
U radu se tematizira odgojna pozicija djeteta u obitelji i društvu. Afirmacija suvremenog djeteta kao socijalnog aktera – osobe autonomnih prava, u velikoj je mjeri doprinijela uvažavajućem pristupu odraslih spram njega. Istovremeno, određivanje djeteta kao subjekta koji u velikoj mjeri određuje svoj život i razvoj, odgojnu ulogu odraslog čini prilično nedorečenom. Suvremeni odgojitelj učestalo je poistovjećen s poticateljem razvoja. Društveni život okarakteriziran konkurentskim suživotom jedinki u natjecateljskom okruženju orijentira odrasle na ustrajanje u dominantnom doprinošenju spoznajama djeteta. Budući da je takav pristup odgojno nedostatan, ovim se radom tematizira pedagoški odnos promotren u Frommovoj perspektivi. Upućuje se na orijentiranost na brigu, odgovornost, poštovanje i znanje kao temeljne preduvjete odgoja samosigurnog, pouzdanog, socijalno zainteresiranog i empatičnog djeteta.
Keywords
pedagoški odnos, odgoj, Fromm, ljubav
Hrčak ID:
284049
URI
Publication date:
30.9.2022.
Visits: 850 *