Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.5559/di.31.3.04

Akulturacijska očekivanja budućih učiteljica od učenika izbjeglica: uloga empatije i etničkog identiteta

Filip Gospodnetić ; Datafit, Information Technology Company, Zagreb, Croatia


Full text: croatian pdf 258 Kb

page 451-469

downloads: 435

cite


Abstract

Učenici izbjeglice počeli su se intenzivnije uključivati u
hrvatski obrazovni sustav od 2015. godine, kada je
nekoliko desetaka tisuća izbjeglica u izbjegličkom valu
prošlo kroz Republiku Hrvatsku. Uključivanjem učenika
izbjeglica u školu učitelji su suočeni s mnogim izazovima,
a jedan od njih jest rad s učenicima iz drugih kultura,
za što se trebaju pripremiti i studenti učiteljskih fakulteta.
Cilj je ovog istraživanja bio ispitati kako etnički identitet,
opći kapacitet za empatiziranje s drugima, sposobnost za
empatiziranje s izbjeglicama te neki sociodemografski
pokazatelji studentica predviđaju njihova akulturacijska
očekivanja integracije i asimilacije od učenika izbjeglica.
Istraživanje je provedeno potkraj 2019. i na početku
2020. godine, na uzorku od 128 studentica četvrte
i pete godine Učiteljskoga fakulteta Sveučilišta u Zagrebu,
prosječne dobi od 23 godine. Provedbom hijerarhijske
regresijske analize utvrđena je pozitivna povezanost
između etničkog identiteta i akulturacijskog očekivanja
integracije te je utvrđena negativna povezanost između
etnokulturne empatije i akulturacijskog očekivanja
asimilacije.

Keywords

etnički identitet; empatija; akulturacijska očekivanja; učenici izbjeglice; integracija

Hrčak ID:

284096

URI

https://hrcak.srce.hr/284096

Publication date:

3.10.2022.

Article data in other languages: english

Visits: 1.205 *