Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.5559/di.31.3.04
Akulturacijska očekivanja budućih učiteljica od učenika izbjeglica: uloga empatije i etničkog identiteta
Filip Gospodnetić
; Datafit, obrt za računalne i poslovne usluge, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Učenici izbjeglice počeli su se intenzivnije uključivati u
hrvatski obrazovni sustav od 2015. godine, kada je
nekoliko desetaka tisuća izbjeglica u izbjegličkom valu
prošlo kroz Republiku Hrvatsku. Uključivanjem učenika
izbjeglica u školu učitelji su suočeni s mnogim izazovima,
a jedan od njih jest rad s učenicima iz drugih kultura,
za što se trebaju pripremiti i studenti učiteljskih fakulteta.
Cilj je ovog istraživanja bio ispitati kako etnički identitet,
opći kapacitet za empatiziranje s drugima, sposobnost za
empatiziranje s izbjeglicama te neki sociodemografski
pokazatelji studentica predviđaju njihova akulturacijska
očekivanja integracije i asimilacije od učenika izbjeglica.
Istraživanje je provedeno potkraj 2019. i na početku
2020. godine, na uzorku od 128 studentica četvrte
i pete godine Učiteljskoga fakulteta Sveučilišta u Zagrebu,
prosječne dobi od 23 godine. Provedbom hijerarhijske
regresijske analize utvrđena je pozitivna povezanost
između etničkog identiteta i akulturacijskog očekivanja
integracije te je utvrđena negativna povezanost između
etnokulturne empatije i akulturacijskog očekivanja
asimilacije.
Ključne riječi
etnički identitet; empatija; akulturacijska očekivanja; učenici izbjeglice; integracija
Hrčak ID:
284096
URI
Datum izdavanja:
3.10.2022.
Posjeta: 1.167 *