Skip to the main content

Preliminary communication

https://doi.org/10.47960/2712-0457.2022.1.4.45

Sportska diplomacija

Ivan Tomić orcid id orcid.org/0000-0002-7086-7158 ; FourFourTwo, London, UK


Full text: croatian pdf 197 Kb

page 45-55

downloads: 599

cite

Full text: english pdf 170 Kb

page 55-55

downloads: 94

cite


Abstract

Tradicionalna je sportska diplomacija dio međunarodnih odnosa. Najčešće se definira kao uporaba sportskih događanja kako bi se postigli određeni ciljevi vanjske politike države te se koristi kako bi se dopunili ili poboljšali diplomatski odnosi, odnosno naglasila diplomatska poruka. Sportska se diplomacija smatra oblikom meke moći koja u globaliziranome svijetu postaje dominantnim oblikom postizanja ciljeva vanjske politike, ali i promocije određene države. U radu se daje osvrt na „geopolitičku ekonomiju sporta“ i obrađuju se tri osnovne kategorije intersekcije diplomatskih ciljeva država i industrije nogometa: organizacija velikih nogometnih natjecanja, ulaganje u vlasništvo nad sportskim brandovima i sponzorska ulaganja u nogometna natjecanja. Također, analiziraju se i četiri opća razloga zašto se vlade kreću prema sportskoj diplomaciji i njezine moguće ishode. U radu će se prikazati na koji način Hrvatska (ne)koristi resurse sportske diplomacije s osobitim osvrtom na nogometne uspjehe i mogućnosti sportske diplomacije kroz prizmu nogometnih uspjeha nacionalne reprezentacije.

Keywords

sport; diplomacija; meka moć; nogomet; strategija; Hrvatska

Hrčak ID:

284521

URI

https://hrcak.srce.hr/284521

Publication date:

30.6.2022.

Article data in other languages: english

Visits: 1.501 *