Skip to the main content

Review article

GIMNAZIJA-LICEJ “CARLO COMBI” U KOPRU (1918.-1922.). KULTURNE I OBRAZOVNE VRIJEDNOSTI ŠKOLE, KRITIČNA PITANJA POLITIČKOG KONTEKSTA

Silva Bon ; Trieste


Full text: italian pdf 654 Kb

page 270-309

downloads: 203

cite


Abstract

Fokusiranje na Gimnaziju Licej “Carlo Combi” u Kopru u poslijeratnim godinama
neposredno nakon Prvog svjetskog rata, vrlo je važno za razumijevanje kako je bila
organizirana referentna obrazovna ustanova ne samo u justinopolitanskom gradu, već
i za cijelo okolno područje, kao što je Istra, Trst, ali i neka udaljenija područja, poput
Furlanije: jer su upisani učenici dolazili iz svih navedenih područja, i ne samo iz njih.
Nadalje, proučavanje dramatičnog trenutka koji prolazi između “prevrtanja” Austro-
Ugarske i dolaska fašizma na vlast, stavljajući u središte interesa mikrokozmos grada
Kopra, ključno je za analizu općenitijih činjenica u Veneziji Giulia, ali i specifičnosti
odgovora društva u tom gradu.
Gimnazija Licej “Carlo Combi” mjesto je okupljanja mladih u dobi od 10 do 19
godina, posebno onih iz obitelji male i srednje buržoazije: nakon dugih razornih
godina Prvog svjetskog rata slijede godine napetosti i političkog nasilja. Škola je
mjesto normalizacije, ali za generaciju dječaka i djevojčica to je mjesto usvajanja
znanja, gdje smjer studija i obrazovnih programa koji se uvode u razrede dobivaju
snažnu važnost zbog vrijednosti koje su temelj svake školske intervencije.
Rad na više arhivskih radova Zaklade “Gimnazija – Licej Carlo Combi iz Kopra” sačuvanih
u Pokrajinskom arhivu u Kopru i u dragocjenim “Godišnjacima” koji se nalaze u Središnjoj
knjižnici “Šrečko Vilhar” u Kopru za mene je predstavljalo vrijedno istraživačko iskustvo.

Keywords

Hrčak ID:

285812

URI

https://hrcak.srce.hr/285812

Publication date:

16.11.2022.

Article data in other languages: italian

Visits: 686 *