Skip to the main content

Original scientific paper

KONFLUENTNO UČENJE I/ILI PODUČAVANJE

Mujo slatina ; Filozofski fakultet, Univerzitet u Sarajevu


Full text: croatian pdf 180 Kb

page 111-130

downloads: 5.254

cite


Abstract

Polazeći od teze da je čovjek biće koje uči, u radu se analiziraju najvažnije karakteristike konfluentnog učenja/podučavanja. Učenje koje omogućuje djetetu da se dijelom potvrñuje a dijelom razvija
u svim svojim odnosima sa svijetom – u gledanju, slušanju, mirisanju, kušanju, saznavanju, osjećanju, mišljenju, htijenju, voljenju itd. autor naziva konfluentnim učenjem. Dakle, nije riječ samo o emocionalnom učenju, učenju koje spaja samo afekt sa sadržajem, nego o učenju kojim se razvija bogatstvo subjektivne
ljudske osjetilnosti. U konfluentnom učenju učenici ne propituju i neistražuju samo svoja osjećanja, iako od njih počinju, nego sve svoje ljudske individualne životne snage. Ovim učenjem istodbno se razvijaju fizička osjetila (biološko oko u socijalno oko) i duhovna, praktična osjetila (htijenje, ljubav, mašta, radoznalost itd.). Konfluentno učenje krakteriziraju spontane, izazovne, zagonetne i istraživačke aktivnosti učenja. To su aktivnosti koje doprinose ličnom oslobañanju i razvoju, aktivnosti koje omogućuju samoizražavanje i
samopotvrñivanje ličnosti učenika.

Keywords

»ugrađeni naučitelj« (innate schoolmarm); prvotni »pedagoški odnos«; »rasutost učenja«; bazično konfluentno učenje; stupnjevi konfluencije, samousmjeravajuće učenje; Ja-angažirano učenje; obrazovno dobro

Hrčak ID:

26159

URI

https://hrcak.srce.hr/26159

Publication date:

15.6.2006.

Article data in other languages: english

Visits: 8.278 *