Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.22210/strjez/51-2/2

Dizajn udžbenika engleskoga jezika struke: pitanja koja treba razmotriti i istraživanje temeljeno na dizajnu kao učinkovito rješenje

Eva Ellederová orcid id orcid.org/0000-0003-2375-9426 ; Faculty of Electrical Engineering and Communication, Brno University of Technology


Full text: english pdf 165 Kb

page 185-206

downloads: 180

cite


Abstract

U ovome članku prikazan je konceptualni okvir za stvaranje udžbenika za engleski jezik struke
koji može pomoći učiteljima engleskoga jezika struke budući da često moraju prilagoditi
postojeći ili osmisliti vlastiti nastavni materijal. Unatoč velikom broju udžbenika za poučavanje
engleskoga jezika struke za različite tečajeve i područja studija dostupnih na tržištu, još
uvijek je rijetkost naći one koji udovoljavaju potrebama studenata i specifičnim zahtjevima
određenoga predmeta. Svaka je situacija učenja jedinstvena i na nju utječu različiti čimbenici,
uključujući ograničenja nastavnoga programa, dinamiku učionice, očekivanja i motivaciju
učenika. S obzirom na to da sveobuhvatan koncept za dizajn udžbenika za engleski jezik
struke još nije objavljen, svrha je ove studije raspravljati, analizirati i konsolidirati različite
pristupe dizajniranju udžbenika, posebno s obzirom na teorije usvajanja stranih jezika. U
studiji se također predlažu dizajnerska istraživanja kao odgovarajuću metodologiju za izradu
udžbenika za nastavu engleskoga jezika struke. Dvostruki prihod od istraživanja dizajna
dovodi do korisnoga i djelotvornoga proizvoda, u ovom slučaju udžbenika engleskoga jezika
struke, i principa dizajna koji vode razvoju teorija dizajna udžbenika engleskoga jezika struke.

Keywords

autentičnost, aktivnosti utemeljene na vještinama, aktivnosti utemeljene na zadatcima, udžbenik engleskoga jezika struke, istraživanje temeljeno na dizajnu, sadržaj nositelja

Hrčak ID:

289472

URI

https://hrcak.srce.hr/289472

Publication date:

20.12.2022.

Article data in other languages: english

Visits: 437 *