Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.32903/zs.68.1-2.3

PROVJERA STRUKTURE HRVATSKE VERZIJE UPITNIKA STRESORA I PODRŠKE ZA UČITELJE – MOST

Toni Maglica ; Filozofski fakultet u Splitu
Ina Reić ; Filozofski fakultet u Splitu
Maja Ljubetić ; Filozofski fakultet u Splitu


Full text: croatian pdf 8.526 Kb

page 39-52

downloads: 202

cite


Abstract

Cilj ovoga istraživanja bio je prevesti, primijeniti i validirati upitnik MOST na uzorku hrvatskih učitelja. U istraživanju, koje je provedeno online uz upotrebu g-suite platforme, sudjelovalo je 288 učitelja razredne i predmetne nastave iz različitih gradova Republike Hrvatske. Korištena je hrvatska inačica Upitnika stresora i podrške za učitelje (MOST – Measure of Stressors and Supports for Teachers) koja je prevedena za potrebe ovoga istraživanja. Upitnik je namijenjen ispitivanju 10 skupina potencijalnih izvora stresa i potpore za učitelje, i to: roditelji, kolege, učenici, vodstvo, učenici s poteškoćama u razvoju, sigurnost, pripadanje, emocionalno stanje, profesionalni razvoj i vremenski pritisak. Eksploratorna faktorska analiza uputila je na strukturu od 10 faktora, vrlo sličnu izvorniku, pri čemu je samo manji dio čestica imao zasićenja na više faktora. Provjera pouzdanosti pokazala je vrlo dobru pouzdanost svih podskala. Korelacijske analize uputile su na značajnu, umjerenu povezanost između gotovo svih 10 konstrukata koji predstavljaju potencijalne izvora stresa i potpore za učitelje. Učitelji su najvišim ocjenama procijenili sigurnost a potom emocionalno stanje i svoje učenike. Najniže vrijednosti dodijelili su profesionalnom razvoju, no treba napomenuti kako su procjene na svim dimenzijama veće od prosječnih što upućuje na zaključak da učitelji većinu konstrukata procjenjuju izvorom potpore u svom radu više nego stresorima.

Keywords

učitelji; stres; potpora; Upitnik stresora i potpore za učitelje (MOST)

Hrčak ID:

289573

URI

https://hrcak.srce.hr/289573

Publication date:

30.12.2022.

Article data in other languages: english

Visits: 937 *