Review article
https://doi.org/10.21857/yrvgqtw249
Teritorijalna i stvarna nadležnost Direkcije pomorskog saobraćaja u Splitu
Abstract
Cilj je ovog rada raščlaniti poslove/djelatnosti kojima se bavila, u dvadesetogodišnjem razdoblju (1925. – 1941. te 1945. – 1949.), Direkcija pomorskog saobraćaja u Splitu. Poslove koje je vodila ova središnja državna vlast za sve djelatnosti pomorstva na teritoriju naše obale bili su raznovrsni. Tako je, na primjer, u stvarnoj nadležnosti Direkcije bilo: a) upravljanje primorskim javnim dobrom, b) nadzor nad plovidbom, c) unaprjeđenje brodarstva i brodogradnje, d) ribarstvo i športski ribolov, e) projektiranje, građenje i održavanje luka, pristaništa i drugih objekata na moru, f) rad s pomorcima i drugi poslovi. Istraživanje, temeljeno na analizi dijela bogatog arhivskog gradiva iz Državnog arhiva u Splitu te hrvatske pravne i pomorske povijesti, otkriva njene brojne, ali široj znanstvenoj i stručnoj javnosti nedovoljno poznate djelatnosti iz tematike pomorske uprave. Kraljevina SHS, Kraljevina Jugoslavija te FNRJ izgradile su sustav organizacije pomorskih uprava po uzoru na austrijsku Središnju pomorsku vladu u Trstu, osnovanu 1850. godine. Što se tiče pravnog statusa pomorskog dobra, Direkcija je u svakodnevnom radu provodila odredbu po kojoj je morska obala doista javno dobro u općoj uporabi te se na njoj ne mogu stjecati stvarna prava, a može se dodijeliti na uporabu povlasticom (koncesijom). Zaključak je kako je Direkcija zadaće raspolaganja, upravljanja te nadzora pomorskog dobra obavljala uredno i savjesno.
Keywords
Direkcija pomorskog saobraćaja u Splitu; upravljanje pomorskim javnim dobrom; nadzor nad plovidbom; gradnja objekata na moru; povlastice
Hrčak ID:
290132
URI
Publication date:
27.12.2022.
Visits: 863 *