Skip to the main content

Preliminary communication

https://doi.org/10.31337/oz.78.1.4

Društvene mreže i društvena odgovornost: Prosudba tvrtke Facebook/Meta temeljem Carrollove piramide korporativne društvene odgovornosti

Predrag Haramija orcid id orcid.org/0000-0002-1675-4996 ; Zagreb School of Economics and Management, Zagreb, Croatia
Mato Njavro ; Zagreb School of Economics and Management, Zagreb, Croatia


Full text: croatian pdf 127 Kb

page 51-66

downloads: 606

cite


Abstract

Rad u svjetlu Carrollova modela korporativne društvene odgovornosti istražuje poslovanje tvrtke Facebook/Meta. Prema četiri kategorije toga modela (ekonomska, etička, pravna i filantropska odgovornost) analizirane su informacije o poslovanju tvrtke te je utvrđena nedostatnost u trima od njih. Facebook/Meta zadovoljava samo po parametrima ekonomske odgovornosti jer uspješno posluje ostvarujući znatnu dobit. U pravnoj odgovornosti ta tvrtka ne zadovoljava jer izbjegava plaćanje poreza i predmet je brojnih sudskih tužbi. U etičkoj odgovornosti isto tako jer se Facebook ne pridržava ni načela koja deklarira te u javnosti prevladava stajalište da je ta tvrtka beskrupulozna i neodgovorna. U filantropskoj odgovornosti zaostaje za tvrtkama srodnih djelatnosti jer su u odnosu na ukupnu imovinu iznosi koje daje u dobrotvorne svrhe znatno manji od drugih, a i znatan dio darovanoga više se može smatrati investicijom nego donacijom.

Keywords

Facebook; Meta; društvene mreže; društvena odgovornost; etika; korporacije

Hrčak ID:

290438

URI

https://hrcak.srce.hr/290438

Publication date:

9.1.2023.

Article data in other languages: english

Visits: 1.456 *