Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.31337/oz.78.1.8

Pretilost djece kao refleksija manipulativne moći medija

Mirko Lukaš orcid id orcid.org/0000-0003-2725-3035 ; Faculty of Philosophy, Josip Juraj Strossmayer University of Osijek, Osijek, Croatia
Zlatko Miliša orcid id orcid.org/0000-0001-9058-5345 ; Faculty of Philosophy, Josip Juraj Strossmayer University of Osijek, Osijek, Croatia
Mihael Puljić ; Faculty of Philosophy, Josip Juraj Strossmayer University of Osijek, Osijek, Croatia


Full text: croatian pdf 224 Kb

page 105-117

downloads: 292

cite


Abstract

Pretilost djece velik je javnozdravstveni i odgojno–obrazovni problem uvjetovan smanjenim brojem tjelesnih aktivnosti djece i njihovoj izloženosti medijskim i reklamnim porukama. Analiza dostupne literature ukazuje na lošu strukturu dječjih obroka, loše prehrambene navike i uporabu namirnica koje biraju pod utjecajima medijskih reklamnih poruka i njihovih oglasa. Djeca su veliki “potrošači” i stoga su nezaobilazni adresati marketinških aktivnosti, pa postaju sve dominantnija medijska ciljna skupina. Izborom određenih prehrambenih namirnica koji su svakodnevno preporučani na medijskim portalima i stranicama djeca su prepoznata kao populacija podložna njihovim manipulativnim moćima. Analizirana literatura ukazuje na medijske alate koji koriste etički i estetski vrlo upitne oblike plasiranja oglasa, posebice kada su u pitanju preporuke prehrambenih namirnica namijenjene mlađoj populaciji. Izraz “zdrava prehrana” ponekad ima i manipulativnu moć kojom su gledateljima promovirani proizvodi upitne kvalitete skrivenim porukama o zdravlju i sreći.

Keywords

etička upitnost; kvaliteta; manipulacije; marketing; mediji; oglašavanje; pretilost

Hrčak ID:

290456

URI

https://hrcak.srce.hr/290456

Publication date:

9.1.2023.

Article data in other languages: english

Visits: 751 *