Annual of social work, Vol. 29 No. 2, 2022.
Preliminary communication
https://doi.org/10.3935/ljsr.v29i2.463
DOBITI DRUŠTVENO KORISNOG UČENJA IZ PERSPEKTIVE BUDUĆIH SOCIJALNIH RADNIKA
Marijana Majdak
; Department of Social Work, Faculty of Law, University of Zagreb, Zagreb, Croatia
Koraljka Modić Stanke
orcid.org/0000-0002-3085-9348
; Department of Social Work, Faculty of Law, University of Zagreb, Zagreb, Croatia
Abstract
Društveno korisno učenje (DKU) inovativna je metoda bazirana na iskustvenom učenju čijom je implementacijom u obrazovni sustav moguće ostvariti brojne dobrobiti za akademsku i društvenu zajednicu. Cilj istraživanja prikazanog ovim radom bio je ispitati percipirane dobiti DKU-a kod studenata socijalnog rada (N = 23) uslijed pilot-provedbe izbornog DKU kolegija na prvoj godini studija. Postavljena su tri istraživačka pitanja vezana uz studentsku percepciju dobitaka od sudjelovanja u projektima DKU-a za različite aktere u projektu, samoprocjenu zadovoljstva pojedinim elementima DKU-a te prijedloge za unaprjeđenje kolegija.
Istraživačka pitanja razrađena su u anketi primijenjenoj po završetku kolegija; odgovori na pitanja otvorenog tipa obrađeni su metodom kvalitativne analize sadržaja, a odgovori na pitanja zatvorenog tipa kvantitativnom analizom podataka. Prema rezultatima, studenti prvenstveno prepoznaju brojne dobiti DKU-a za njih same na osobnoj i profesionalnoj razini, ali percipiraju i niz dobiti za korisnike, udruge i širu zajednicu. Nadalje, studenti su jako zadovoljni različitim elementima DKU-a te smatraju da im je omogućilo bolje upoznavanje prakse socijalnog rada. I, konačno, studenti predlažu (još) veći naglasak na pripremi i osmišljavanju projekata te na radu u udruzi/zajednici, kao i više refleksija usmenim putem. Rezultati govore u prilog povećanju kvota na DKU kolegiju i/ili implementaciji DKU-a na više kolegija na početku studija.
Keywords
projekti društveno korisnog učenja; studenti socijalnog rada; dobiti; zadovoljstvo; refleksija
Hrčak ID:
292632
URI
Publication date:
31.1.2023.
Visits: 994 *