Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.31192/np.21.1.3

O naravi, smislu i ciljevima nastave filozofije

Raul Raunić orcid id orcid.org/0000-0001-9979-3060 ; University of Zagreb, Faculty of Humanities and Social Sciences, Zagreb, Croatia


Full text: croatian pdf 151 Kb

page 43-58

downloads: 462

cite


Abstract

Tekst nastoji kritički analizirati narav, smisao i ciljeve nastave filozofije u kontekstu suvremenoga školskog kurikula. Ustrojstvo rada počiva na obrazloženju triju osnovnih teza: 1. Dominacija instrumentalne racionalnosti, vođene logikom kapitala, uzrokuje redukcionistički pristup obrazovanju koji šteti humanističkom predmetnom području i komunikacijskoj naravi nastave filozofije; 2. Nastava filozofije njeguje posebne i prijeko potrebne dispozicije i forme znanja koje se očituju u holističkoj perspektivi i razvoju refleksivne svijesti putem kultiviranja uma, njegovanja humaniteta te kreativne narativne imaginacije; 3. Smisao i ciljevi nastave filozofije u školskome kurikulu razvijaju sposobnosti skeptičke, refleksivne i kritičke svijesti koja ne zastaje na eksplikaciji zbilje, nego omogućava simboličko jedinstvo i integritet osobe, odnosno potencijale samospoznaje i emancipacije.

Keywords

komunikacijska vs. instrumentalna racionalnost; normativni pojam odgoja i obrazovanja; refleksivna svijest; svrha i ciljevi nastave filozofije

Hrčak ID:

295434

URI

https://hrcak.srce.hr/295434

Publication date:

13.3.2023.

Article data in other languages: english

Visits: 1.157 *