Skip to the main content

Review article

UTJECAJ DRUŠTVENIH TRENDOVA NA PRODAJU POLJOPRIVREDNIH PROIZVODA

Ante Rončević orcid id orcid.org/0000-0003-2527-9506 ; Sveučilišni centar Varaždin, Sveučilište Sjever, Ulica 104. brigade 3, 42000 Varaždin, Hrvatska
Viktorija Sever ; Sveučilišni centar Varaždin, Sveučilište Sjever, Ulica 104. brigade 3, 42000 Varaždin, Hrvatska


Full text: croatian pdf 412 Kb

page 33-42

downloads: 390

cite


Abstract

Razvoj tehnologija za sobom povlači i promjene u poslovanju te dolazi do promjena na tržištu koje reguliraju potrošači sami. Stoga je predmet ovog rada istražiti promjene u ponašanjima potrošača pod utjecajem razvoja raznih digitalnih kanala prodaje. Pri čemu je cilj rada bilo ustanoviti da li tehnološki razvoj ima utjecaj na prodaju poljoprivrednih proizvoda te imaju li društveni trendovi također utjecaj na prodaju poljoprivrednih proizvoda. Brzim napretkom tehnologije upitno je jesu li potrošači spremni na prihvaćanje novih oblika prodaje te jesu li i prodavači spremni prilagoditi se promjenama koje potrošači zahtijevaju. Ujedno sve većim iseljavanjem stanovništva postavlja se pitanje je li moguće razvojem e-trgovine u ruralnim područjima zaustaviti masovno iseljavanje stanovnika te potaknuti mlade da ostanu u ruralnim područjima. S druge strane povećanjem prodaje poljoprivrednih proizvoda u raznim trgovina te putem e-trgovine nameće se pitanje hoće li tržnice opstati pod pritiskom trgovačkih lanaca. Za potrebe ovoga rada provedena je online anketa na uzorku od 100 ispitanika.

Keywords

društvene mreže; e-trgovina; ponašanje potrošača

Hrčak ID:

295877

URI

https://hrcak.srce.hr/295877

Publication date:

17.3.2023.

Article data in other languages: english

Visits: 1.366 *