Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.24141/1/9/1/4

LEAN koncept - mogućnosti implementacije i unapređenja poslovnih procesa u javnozdravstvenim ustanovama

Edin Medjedovic ; Clinic of Gynecology and Obstetrics, Clinical University Center Sarajevo, Sarajevo, Bosnia and Herzegovina
Asim Kurjak ; Clinic of Gynecology and Obstetrics, Clinical University Center Sarajevo, Sarajevo, Bosnia and Herzegovina
Sabina Sehic- Krslak ; Faculty of Management and Business Economics, University of Travnik
Zlatan Zvizdic ; Clinic of Pediatric Surgery, Clinical University Center Sarajevo, Sarajevo, Bosnia and Herzegovina
Edin Begic ; Department of Cardiology, General Hospital „Prim.Dr. Abdulah Nakas”, Sarajevo, Bosnia and Herzegovina, Sarajevo School of Science and Technology, Sarajevo, Bosnia and Herzegovina
Amer Iglica ; Intensive Care Unit, Clinic for heart, blood vessels and rheumatism, Clinical University Center Sarajevo, Sarajevo, Bosnia and Herzegovina
Alma Suljevic ; Clinic of Gynecology and Obstetrics, Clinical University Center Sarajevo, Sarajevo, Bosnia and Herzegovina
Sabaheta Jonuzovic – Prosic ; Clinic of Gynecology and Obstetrics, Clinical University Center Sarajevo, Sarajevo, Bosnia and Herzegovina
Amela Hajdarević ; Cantonal Hospital „Dr. Safet Mujić” Mostar
Fahira Imamovic ; Clinic of Gynecology and Obstetrics, Clinical University Center Sarajevo, Sarajevo, Bosnia and Herzegovina


Full text: croatian pdf 533 Kb

page 32-41

downloads: 104

cite

Full text: english pdf 533 Kb

page 32-41

downloads: 83

cite


Abstract

Uvod: Osnovni je postulat lean koncepta da se veća efikasnost procesa rada može postići kroz proces kontinuiranog poboljšanja. To znači eliminiranje otpada i maksimiziranje aktivnosti koje dodaju vrijednost. Zdravstveni sustavi u Nizozemskoj, Velikoj Britaniji, Italiji i Sjedinjenim Američkim Državama implementirali su lean koncept.

Cilj rada: Ispitati mišljenje zdravstvenih radnika javne bolnice na području Sarajeva o mogućnostima unaprjeđenja poslovnih procesa implementacijom lean koncepta.

Metoda: Istraživanje je provedeno kao presječna studija u javnoj bolnici na području Sarajeva. Upitnik je poslane-poštom zdravstvenim radnicima. Obuhvaćen je 91 ispitanik oba spola (doktori medicine, specijalizanti, diplomirane medicinske sestre, medicinske sestre i administrativno osoblje).

Rezultati: Utvrđena je pozitivna korelacija stavova o efektivnosti i efikasnosti poslovnih procesa. Prema mišljenju ispitanika, veća efektivnost poslovnih procesa pridonosi većoj efikasnosti (r = 0,846; p < 0,05). Spearmanov koeficijent rs = 0,81 pokazuje jaku povezanost efektivnosti i efikasnosti poslovnih procesa.

Zaključak: Istraživanje je pokazalo da postoji pozitivan stav o utjecaju lean koncepta na poboljšanje učinkovitosti poslovnih procesa. Očekivani pozitivni učinciimplementacije lean koncepta manifestiraju se kroz: brže pružanje usluge pacijentima, smanjivanje vremena čekanja usluge i generalno poboljšanje poslovnih procesa.

Keywords

zdravstvena organizacija; zdravstvene usluge; poslovni procesi; lean koncept

Hrčak ID:

296145

URI

https://hrcak.srce.hr/296145

Publication date:

22.3.2023.

Article data in other languages: english

Visits: 587 *