Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.24141/1/9/1/4

LEAN koncept - mogućnosti implementacije i unapređenja poslovnih procesa u javnozdravstvenim ustanovama

Edin Medjedovic ; Klinika za ginekologiju i akušerstvo, Klinički Centar Univerziteta u Sarajevu, Sarajevo Bosna i Hercegovina
Asim Kurjak ; Klinika za ginekologiju i akušerstvo, Klinički Centar Univerziteta u Sarajevu, Sarajevo Bosna i Hercegovina
Sabina Sehic- Krslak ; Fakultet za menadžment i poslovnu ekonomiju, Univerziteta u Travniku
Zlatan Zvizdic ; Klinika za dječiju hirurgiju, Klinički Centar Univerziteta u Sarajevu, Sarajevo Bosna i Hercegovina
Edin Begic ; Opća Bolnica “Abdulah Nakaš”, Odjeljenje za kardiologiju, Sarajevo
Amer Iglica ; Klinika za bolesti srca, krvnih žila i reumatizam, Kliniički Centar Univerziteta u Sarajevu, Sarajevo Bosna i Hercegovina
Alma Suljevic ; Klinika za ginekologiju i akušerstvo, Klinički Centar Univerziteta u Sarajevu, Sarajevo Bosna i Hercegovina
Sabaheta Jonuzovic – Prosic ; Klinika za ginekologiju i akušerstvo, Klinički Centar Univerziteta u Sarajevu, Sarajevo Bosna i Hercegovina
Amela Hajdarević ; Regionalni medicinski centar “Safet Mujić”, Mostar
Fahira Imamovic ; Klinika za ginekologiju i akušerstvo, Klinički Centar Univerziteta u Sarajevu, Sarajevo Bosna i Hercegovina


Puni tekst: hrvatski pdf 533 Kb

str. 32-41

preuzimanja: 180

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 533 Kb

str. 32-41

preuzimanja: 157

citiraj


Sažetak

Uvod: Osnovni je postulat lean koncepta da se veća efikasnost procesa rada može postići kroz proces kontinuiranog poboljšanja. To znači eliminiranje otpada i maksimiziranje aktivnosti koje dodaju vrijednost. Zdravstveni sustavi u Nizozemskoj, Velikoj Britaniji, Italiji i Sjedinjenim Američkim Državama implementirali su lean koncept.

Cilj rada: Ispitati mišljenje zdravstvenih radnika javne bolnice na području Sarajeva o mogućnostima unaprjeđenja poslovnih procesa implementacijom lean koncepta.

Metoda: Istraživanje je provedeno kao presječna studija u javnoj bolnici na području Sarajeva. Upitnik je poslane-poštom zdravstvenim radnicima. Obuhvaćen je 91 ispitanik oba spola (doktori medicine, specijalizanti, diplomirane medicinske sestre, medicinske sestre i administrativno osoblje).

Rezultati: Utvrđena je pozitivna korelacija stavova o efektivnosti i efikasnosti poslovnih procesa. Prema mišljenju ispitanika, veća efektivnost poslovnih procesa pridonosi većoj efikasnosti (r = 0,846; p < 0,05). Spearmanov koeficijent rs = 0,81 pokazuje jaku povezanost efektivnosti i efikasnosti poslovnih procesa.

Zaključak: Istraživanje je pokazalo da postoji pozitivan stav o utjecaju lean koncepta na poboljšanje učinkovitosti poslovnih procesa. Očekivani pozitivni učinciimplementacije lean koncepta manifestiraju se kroz: brže pružanje usluge pacijentima, smanjivanje vremena čekanja usluge i generalno poboljšanje poslovnih procesa.

Ključne riječi

zdravstvena organizacija; zdravstvene usluge; poslovni procesi; lean koncept

Hrčak ID:

296145

URI

https://hrcak.srce.hr/296145

Datum izdavanja:

22.3.2023.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.225 *