Acta Iadertina, Vol. 19 No. 2, 2022.
Review article
https://doi.org/10.15291/ai.3470
Profesionalni razvoj učitelja u okviru konstruktivističke teorije učenja1
Ana MIROSAVLJEVIĆ
orcid.org/0000-0002-2892-6548
; Department of Social and Human Sciences, University of Slavonski Brod, Slavonski Brod, Croatia
Abstract
Svrha je ovog rada promišljati o profesionalnom razvoju učitelja
unutar konstruktivističkog okvira. Rad doprinosi razumijevanju konstruktivističke
prirode procesa učenja koji imaju važne implikacije na
učitelje i njihovo razumijevanje učinkovitog načina učenja njihovih
učenika. Usmjeren je najutjecajnijijm teorijama učenja i konstruktivističkom
pogledu na učenje te raspravlja o temeljima na kojima je
postavljena konstruktivistička teorija učenja. Na taj način konstruktivizam
sugerira da učitelji osmišljavaju nastavnu praksu kroz stalnu
interakciju između onoga što već znaju i vjeruju te onoga što doživljavaju,
konstruirajući znanje u interakciji s okolinom, pri čemu se mijenjaju
i učitelji i okolina. Drugim riječima, učitelji aktivno grade znanje
kroz interakcije u okruženju kao pojedinci i kao članovi grupa ili
zajednica. Po sličnom principu potiču i učenike na aktivno i neovisno
upravljanje svojim učenjem i obrazovanjem. Razumijevanje načina
na koji učitelji uče ključno je za suštinsko i kontinuirano usavršavanje
nastave u školama kao i unaprjeđenje rezultata učenja učenika. Rad
naglašava pedagoške ciljeve konstruktivističkoga učenja i načela pedagoškog
konstruktivizma koji obilježavaju konstruktivističku nastavu i
čine ju dinamičnim procesom, ali i stvaraju učinkovito okruženje za
profesionalno učenje i profesionalni razvoj učitelja. Osim toga, objašnjava
načela učinkovitog podučavanja i učenja te elemente konstruktivističkog
obrazovanja učitelja, a time i obilježja konstruktivističkog
pristupa profesionalnom razvoju učitelja.
Keywords
konstruktivističko učenje; nastava; profesionalni razvoj; učitelj
Hrčak ID:
296316
URI
Publication date:
23.3.2023.
Visits: 957 *