Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.31141/zrpfs.2023.60.147.253

Trendovi u obrazovanju nacionalnih manjina u Hrvatskoj

Sanja Bježančević orcid id orcid.org/0000-0002-5253-2581


Full text: croatian pdf 1.663 Kb

page 253-278

downloads: 583

cite


Abstract

Države članice Europske unije zagovaraju različite modele obrazovanja nacionalnih manjina na svojim teritorijima. Slovenija autohtonim manjinama na svom području jamči obrazovanje na jeziku i pismu manjina, kao i Rumunjska, dok Bugarska učenje manjinskog jezika omogućuje tek u vidu izborne nastave. Nizozemska pak prednost daje multikulturnom obrazovanju usmjerenom na sve učenike u svom obrazovnom sustavu. U Hrvatskoj se nacionalnim manjinama jamči obrazovanje na jeziku i pismu nacionalne manjine u predškolskom obrazovanju te kroz tri različita modela nastave i u osnovnoškolskom i srednjoškolskom obrazovanju. S ciljem utvrđivanja interesa za ovaj oblik nastave praćeni su trendovi na tri razine obrazovanja nacionalnih manjina u Hrvatskoj mjereni brojem upisanih učenika, razreda, ustanova te učitelja uključenih u programe obrazovanja pripadnika nacionalnih manjina. Analiza rezultata pokazuje trend rasta interesa za predškolsku i osnovnoškolsku razinu obrazovanja te trend pada interesa za srednjoškolsku razinu obrazovanja.

Keywords

nacionalne manjine; zaštita prava manjina; obrazovanje; jezik i pismo nacionalne manjine; modeli obrazovanja

Hrčak ID:

296650

URI

https://hrcak.srce.hr/296650

Publication date:

28.3.2023.

Article data in other languages: english

Visits: 1.340 *