Review article
https://doi.org/10.31141/zrpfs.2023.60.147.253
Trendovi u obrazovanju nacionalnih manjina u Hrvatskoj
Sanja Bježančević
orcid.org/0000-0002-5253-2581
Abstract
Države članice Europske unije zagovaraju različite modele obrazovanja nacionalnih manjina na svojim teritorijima. Slovenija autohtonim manjinama na svom području jamči obrazovanje na jeziku i pismu manjina, kao i Rumunjska, dok Bugarska učenje manjinskog jezika omogućuje tek u vidu izborne nastave. Nizozemska pak prednost daje multikulturnom obrazovanju usmjerenom na sve učenike u svom obrazovnom sustavu. U Hrvatskoj se nacionalnim manjinama jamči obrazovanje na jeziku i pismu nacionalne manjine u predškolskom obrazovanju te kroz tri različita modela nastave i u osnovnoškolskom i srednjoškolskom obrazovanju. S ciljem utvrđivanja interesa za ovaj oblik nastave praćeni su trendovi na tri razine obrazovanja nacionalnih manjina u Hrvatskoj mjereni brojem upisanih učenika, razreda, ustanova te učitelja uključenih u programe obrazovanja pripadnika nacionalnih manjina. Analiza rezultata pokazuje trend rasta interesa za predškolsku i osnovnoškolsku razinu obrazovanja te trend pada interesa za srednjoškolsku razinu obrazovanja.
Keywords
nacionalne manjine; zaštita prava manjina; obrazovanje; jezik i pismo nacionalne manjine; modeli obrazovanja
Hrčak ID:
296650
URI
Publication date:
28.3.2023.
Visits: 1.285 *