Skip to the main content

Professional paper

PREDNOST RANOGA UČENJA STRANOG JEZIKA U PREDŠKOLSKIM USTANOVAMA

Magdalena Koporčić orcid id orcid.org/0009-0003-4588-5527
Zrinka Fišer orcid id orcid.org/0000-0001-5425-6659 ; University of Slavonski Brod, EDUDpt
Tihomir Živić orcid id orcid.org/0000-0002-6688-6882 ; Fakultet agrobiotehničkih znanosti Osijek, Hrvatska


Full text: croatian pdf 138 Kb

page 123-128

downloads: 327

cite


Abstract

Učenje stranoga jezika potiče razvoj komunikacijskih kompetencija i doprinosi cjelovitom razvoju
djeteta. Komunikacija na stranom jeziku podrazumijeva sposobnost razumijevanja, tumačenja informacija,
izražavanja ideja, osjećaja i misli u različitim situacijama te tako djeci pruža mogućnost
interakcije s ljudima koji ne govore njihov materinski jezik. Većina djece dolazi na svijet s urođenim
sposobnostima za usvajanje i uporabu jezika. Od prvog susreta djeteta i majke uspostavlja se neraskidiva
veza koja će biti osnova za komunikaciju na materinskom jeziku. Dijete urednog razvoja i
odgoja će nakon određenog vremena steći sposobnost za spretno ovladavanje glasovima i gramatikom
materinskog jezika, počet će razumijevati svijet u kojem živi i izgovarati svoje želje i potrebe.
Razlikujemo usvajanje drugog jezika čiji su procesi gotovo istovjetni usvajanju materinskoga te
učenje stranoga jezika koje se odvija u formalnom okruženju. Povoljno razdoblje za učenje stranoga
jezika je predškolska dob kada dijete jezik uči kroz igru i aktivnosti koje mu pružaju ugodu i potiču
njegov spoznajni razvoj.

Keywords

strani jezik; materinski jezik; sposobnosti; dijete; predškolska dob

Hrčak ID:

301441

URI

https://hrcak.srce.hr/301441

Publication date:

8.5.2023.

Visits: 780 *