Original scientific paper
https://doi.org/10.15516/cje.v25i1.4568
Model procjene kvalitete programa obrazovanja na daljinu u mrežnom okruženju: kinesko iskustvo
Weijuan Li
; Yellow River Conservancy Technical Institute, Dean’s office
Abstract
Pandemija virusa COVID-19 značajno je promijenila tijek obrazovnoga procesa širom svijeta. Digitalizacija učenja putem učenja na daljinu postala je ključna za osiguranje kvalitete obrazovanja. Cilj je istraživanja razvoj modela za kontinuiranu procjenu kvalitete nastave programa obrazovanja na daljinu u online okruženju. Definirane su glavne komponente modela – dvije varijable, 14 dimenzija i 75 indikatora. Valjanost istraživanja ocijenila su 22 stručnjaka iz SAD-a, Kine, Čilea, Portugala, Nizozemske, Poljske i Španjolske. Istraživanje se temelji na bibliografskoj analizi standarda, modela i smjernica koje artikuliraju principe i metode koje su stvorili akademski istraživači i vlade u SAD-u, Latinskoj Americi i europskim zemljama kako bi procijenili programe učenja na daljinu. Stručnjaci su ocijenili predložena mjerenja jasnima, važnima i prikladnima za procjenu programa obrazovanja na daljinu. Ocijenili su pokazatelje i mjerne pokazatelje relevantnima za procjenu programa učenja na daljinu. Glavni je rezultat istraživanja razvijeni model za procjenu kvalitete programa učenja na daljinu za sveučilišta. Konačni model uključivao je dvije glavne varijable, 14 mjera i 75 pokazatelja. Sadržaji modela zaprimljeni su u obliku mjerenja i odgovarajućih pokazatelja. Među glavnim značajkama predloženoga modela jest mogućnost potpune procjene kvalitete nastave u okviru kurikula kako bi se naknadno poduzele mjere za njegovo poboljšanje. Rezultati istraživanja mogu biti od interesa za istraživače u polju obrazovanja, nastavnike, sveučilišne administratore, koordinatore tečajeva na daljinu i programe usavršavanja.
Keywords
kvaliteta nastave; kvaliteta obrazovnih programa; kvaliteta usavršavanja; okruženje za učenje preko interneta; učenje na daljinu.
Hrčak ID:
302993
URI
Publication date:
29.3.2023.
Visits: 938 *