Preliminary communication
https://doi.org/10.15516/cje.v25i1.4676
Razvijanje svijesti o okolišu kod djece predškolske dobi pomoću aktivnosti u zatvorenom prostoru 1
Ebru Azime Erdem
; Kocaeli University, Social Sciences Institution
Belgin Özaydınlı
orcid.org/0000-0002-2134-8087
; Kocaeli University, Faculty of Education
Abstract
Cilj je ovoga akcijskoga istraživanja razviti svijest o okolišu kod djece predškolske dobi pomoću aktivnosti u zatvorenom prostoru. Istraživanje je provedeno sa skupinom od jedanaestero djece predškolske dobi nižega socioekonomskog položaja kroz ukupno 23 nastavna sata. Uzimajući u obzir interese i potrebe djece, a sukladno temama iz područja zaštite okoliša koje bi trebale biti uključene u predškolsko obrazovanje, odabrano je „tlo“ kao tema istraživanja. Istraživački instrumentarij upotrijebljen u ovome slučaju sastojao se od aktivnosti spajanja karata, umnih mapa, polustrukturiranih intervjua te obrasca za evaluaciju izložbe. Obrada prikupljenih podataka ostvarena je analizom sadržaja. Istraživanje je pokazalo da su djeca razvijala svijest o sastavu tla, vrstama tla, područjima korištenja tla te zagađenju i zaštiti tla, a temeljem toga, djeca su bila u mogućnosti primjenjivati stečena znanja u svakodnevnom životu izvan škole. Ovo istraživanje ima dvije važne implikacije: prvo, pokazano je da se svijest o okolišu može poboljšati putem aktivnosti u zatvorenom prostoru provedenih u školi koja pripada području nižega socioekonomskoga položaja, gdje se prirodni okolišni uvjeti ne smatraju idealnima. Drugo, zahvaljujući tome što je ovo istraživanje provedeno kao akcijsko istraživanje, učitelji imaju priliku povećati vidljivost pitanja povezanih sa sviješću o ekologiji u samoj učionici, čime im se omogućuje rješavanje takvih pitanja.
Keywords
akcijsko istraživanje; aktivnosti u zatvorenom prostoru; obrazovanje za okoliš; predškolsko obrazovanje; svijest o okolišu
Hrčak ID:
303000
URI
Publication date:
29.3.2023.
Visits: 968 *