Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.21464/fi42407

Koncept estetike ružnoga na primjeru umjetnosti radikalne enformelne apstrakcije

Barbara Gaj Ristić orcid id orcid.org/0000-0002-5147-3399 ; Sveučilište u Splitu, Umjetnička akademija, HR–21000 Split


Full text: croatian pdf 2.745 Kb

page 775-788

downloads: 382

cite

Full text: english pdf 2.745 Kb

page 788-788

downloads: 296

cite


Abstract

Unutar umjetnosti radikalnog enformela nalazimo djela izražene nepikturalnosti, nesemantičnosti i nereferencijalnosti, kao i težnju prema entropiji, raslojavanju i razjedinjavanju forme kroz destruktivne procese deformiranja, perforiranja, urezivanja, grebanja, gomilanja struktura i masa, fragmentacije, skidanja slojeva i spaljivanja. U ovom je radu naglasak stavljen na teoretske modele tumačenja radikalnog enformela kroz koncepte estetike ružnoće, odnosno brutalne estetike, kao što su: (1) deformacija, (2) disfiguracija, (3) neformnost, i (4) entropija – na primjerima enformelnog stvaralaštva Ive Gattina, Eugena Fellera i Marijana Jevšovara, koji su proizašli iz njihovih svjetonazora prema umjetnosti i slici. Umjetnici su intencionalno stvarali slike koje nisu »lijepe« suprotstavljajući se klasičnim vrijednostima umjetnosti i ljepote kroz opozicijski i negacijski pristup, nihilizam, destrukciju, deformiranje i poništavanje slikarske površine kao vidovima anti-estetike.

Keywords

estetika ružnoga; radikalni enformel; moderna umjetnost; deformacija; neformno; brutalna estetika; anti-umjetnost

Hrčak ID:

303616

URI

https://hrcak.srce.hr/303616

Publication date:

28.12.2022.

Article data in other languages: english

Visits: 1.591 *