Original scientific paper
https://doi.org/10.5673/sip.61.1.4
Želimo li biti uključeni? Promicanje turizma i industrijske baštine Nijemaca u Vojvodini
Maja Mijatov Ladičorbić
; Faculty of Sciences, Department of Geography, Tourism and Hotel Management, Novi Sad, Serbia
Aleksandra Dragin
orcid.org/0000-0001-8165-8426
; Novi Sad School of Business, Novi Sad, Serbia
Vladimir Stojanović
; Novi Sad School of Business, Novi Sad, Serbia
Lazar Lazić
orcid.org/0000-0001-5293-5105
; Faculty of Sciences, Department of Geography, Tourism and Hotel Management, Novi Sad, Serbia
Bogdan Janjušević
; The Provincial Institute for the Protection of Cultural Monuments, Petrovaradin, Serbia
Adam Carmer
orcid.org/0000-0002-0528-7827
; School of Hospitality & Tourism Management in the MUMA College of Business at USF. Tampa, St. Petersburg, Sarasota-Manatee, USA
Brooke Hansen
orcid.org/0000-0003-3597-4035
; School of Hospitality & Tourism Management in the MUMA College of Business at USF. Tampa, St. Petersburg, Sarasota-Manatee, USA
Abstract
Članovi lokalne zajednice smatraju se jednim od ključnih skupina dionika za razvoj održivoga
turizma, ne samo kao pružatelji usluga, nego i kao važan segment procesa donošenja odluka u
razvoju turizma. U skladu s time ovo se istraživanje usmjerilo na njihove percepcije potencijalnih
turističkih aktivnosti temeljem resursa koji se još uvijek ne vrednuju u turističke svrhe.
Nameće se pitanje žele li se članovi lokalne zajednice uključiti te percipiraju li industrijsku
baštinu kao pogodnu za lokalni razvoj. Istraživanje je provedeno na uzorku industrijske baštine
u Vojvodini (autonomna pokrajina u Srbiji, ranije dio Austro-Ugarskog Carstva), obilježene
povijesnim, kulturnim, tehničkim, arhitektonskim i obrazovnim vrijednostima industrijske
baštine Nijemaca kao nacionalne manjine. Istraživanje temeljeno na skali SUS TAS sastavljenoj
od 44 čestice provedeno je na uzorku od 300 ispitanika između listopada 2021. i ožujka
2022. godine. Kao glavni nalazi ističu se pozitivni stavovi članova lokalne zajednice o održivom
razvoju industrijske baštine, ali i njihovo nedovoljno znanje o vrijednostima u smislu njemačkog
industrijskog nasljeđa unutar lokalne sredine. Rezultati istraživanja mogli bi koristiti
stručnjacima u polju turizma i kulture za razvoj domaćeg i međunarodnog turizma.
Keywords
industrijska baština; razvoj održivog turizma; baština Nijemaca; članovi lokalne zajednice; percepcija; skala SUS-TAS
Hrčak ID:
303936
URI
Publication date:
29.5.2023.
Visits: 1.421 *