Business Excellence, Vol. 17 No. 1, 2023.
Preliminary communication
https://doi.org/10.22598/pi-be/2023.17.1.99
ISTRAŽIVANJE VAŽNOSTI I ZADOVOLJSTVA KUPACA S ELEMENTIMA PONUDE TRGOVACA
Miroslav Mandić
orcid.org/0000-0001-6118-6687
; Faculty of Economics and Business, University of Zagreb, Croatia
Abstract
Cilj rada je bio provođenjem kontinuiranog istraživanja utvrditi koji su elementi
ponude trgovaca u maloprodaji važni kupcima i koliko su zadovoljni sa svakim od
navedenih elemenata. Za potrebe rada provedeno je kvalitativno istraživanje (2022.
godine) na uzorku od 30 ispitanika po 5 ispitanika iz svake dobne skupine (18-24, 25-34,
35-44, 45-54, 55-65 i 66 i više godina). Cilj kvalitativnog istraživanja je bio doći do, za
ispitanike, važnih elemenata ponude trgovaca u maloprodaji, a da to nije cijena. Nakon
kvalitativnog istraživanja provedena su dva kvantitativna istraživanja. Prvo 2022. godine
(n = 361) i drugo 2023. godine (n = 394). U oba istraživanja je korišten namjerni kvotni
uzorak. U oba istraživanja je korišten isti upitnik u kojem se koristila Likertova ljestvica
(od pet stupnjeva). Elementi ponude koje trgovci najviše trebaju unaprijediti kako bi
povećali zadovoljstvo kupaca su svježina proizvoda (npr. voća i povrća), dostupnost
svježeg voća i povrća, kvaliteta dostupnih proizvoda, čistoća unutrašnjosti prodavaonice.
Doprinos rada proizlazi u donošenju važnih rezultata dva kvantitativna istraživanja.
Keywords
zadovoljstvo kupaca; maloprodaja; supermarket.
Hrčak ID:
304677
URI
Publication date:
26.6.2023.
Visits: 831 *