Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.29162/ANAFORA.v10i1.7

Moderno kazalište iz estetskih perspektiva: negacija, estetska istina i temporalna dijalektika u Dugome putovanju u noć Eugenea O’Neilla

Seyedeh S. Foroozani ; Shiraz Street, Iran
Bahee Hadaegh ; Shiraz Street, Iran


Full text: english pdf 185 Kb

page 149-171

downloads: 338

cite


Abstract

Moderna estetika fascinira je kakvoćom empirijskih izraza u umjetnosti u kojoj najnedohvatljiviji oblici iskustava traže utočište za opstanak kroz temporalnu dijalektiku. Dok moderna umjetnost nastoji transcendirati svoje inherentno iskustvo patnje kroz negiranje sociopolitičke stvarnosti nametnute supresivne boli, estetska teorija Theodora Adorna povezuje se s proučavanjem nediskurzivnoga oblika iskustva koji se odnosi na prolaznu prirodu višeslojne istine, kompromitirajući samorefleksivnu i subjektivno vremensku bit na kojoj završavaju sva estetska pitanja. U skladu s tim, ovaj članak ima za cilj pristupiti mentalnomu teatru Eugenea O’Neilla iz nove perspektive, priznajući značenje temporalne dijalektike u modernoj estetici. Aktualna istraživanja stoga proučavaju O’Neilleovo Dugo putovanje u noć na temelju elemenata temporalne dijalektike i estetske negacije, potvrđujući značenje ovih elemenata u detektiranju ultimativne estetske istine u književnim djelima.

Keywords

Dugo putovanje u noć, Eugene O’Neill, Theodor Adorno, estetska teorija, negacija, istina, temporalna dijalektika

Hrčak ID:

305411

URI

https://hrcak.srce.hr/305411

Publication date:

30.6.2023.

Article data in other languages: english

Visits: 841 *