Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

https://doi.org/10.29162/ANAFORA.v10i1.7

Moderno kazalište iz estetskih perspektiva: negacija, estetska istina i temporalna dijalektika u Dugome putovanju u noć Eugenea O’Neilla

Seyedeh S. Foroozani ; Shiraz University, Iran
Bahee Hadaegh ; Shiraz Street, Iran


Puni tekst: engleski pdf 185 Kb

str. 149-171

preuzimanja: 338

citiraj


Sažetak

Moderna estetika fascinira je kakvoćom empirijskih izraza u umjetnosti u kojoj najnedohvatljiviji oblici iskustava traže utočište za opstanak kroz temporalnu dijalektiku. Dok moderna umjetnost nastoji transcendirati svoje inherentno iskustvo patnje kroz negiranje sociopolitičke stvarnosti nametnute supresivne boli, estetska teorija Theodora Adorna povezuje se s proučavanjem nediskurzivnoga oblika iskustva koji se odnosi na prolaznu prirodu višeslojne istine, kompromitirajući samorefleksivnu i subjektivno vremensku bit na kojoj završavaju sva estetska pitanja. U skladu s tim, ovaj članak ima za cilj pristupiti mentalnomu teatru Eugenea O’Neilla iz nove perspektive, priznajući značenje temporalne dijalektike u modernoj estetici. Aktualna istraživanja stoga proučavaju O’Neilleovo Dugo putovanje u noć na temelju elemenata temporalne dijalektike i estetske negacije, potvrđujući značenje ovih elemenata u detektiranju ultimativne estetske istine u književnim djelima.

Ključne riječi

Dugo putovanje u noć, Eugene O’Neill, Theodor Adorno, estetska teorija, negacija, istina, temporalna dijalektika

Hrčak ID:

305411

URI

https://hrcak.srce.hr/305411

Datum izdavanja:

30.6.2023.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 841 *