Review article
Odgojno-obrazovni programi u zaštićenim područjima Hrvatske
Jadranka Brkić-Vejmelka
; Sveučilište u Zadru, Odjel za nastavničke studije u Gospiću
Mario Paral
orcid.org/0009-0008-4781-6863
; Javna ustanova za upravljanje geomorfološkim spomenicima prirode, Pećinski park Grabovača
Abstract
Premda je u svim zaštićenim područjima Republike Hrvatske primarna zaštita prirode, promiču se i njezine znanstvene, kulturne, estetske te odgojno-obrazovne vrijednosti. U tu svrhu u zaštićenim područjima organiziraju se odgojno-obrazovni programi namijenjeni prvenstveno školskoj populaciji. U radu su analizirani odgojno-obrazovni programi u zaštićenim područjima na prostoru Like: u Nacionalnim parkovima Plitvička jezera i Sjeverni Velebit, u Parku prirode Velebit i Pećinskom parku Grabovača (Značajni krajobraz Risovac-Grabovača). U navedenim zaštićenim područjima, kroz edukativne programe istaknuta je vrijednost prirodnih osobitosti s posebnim naglaskom na pojedine oblike krškog reljefa, poput špilja, a predstavljaju se posjetiteljima kako bi se upoznali sa značenjem i ulogom očuvanja pojedinih ekosustava. Cilj ovog rada je analizirati odgojno-obrazovne programe koji se provode u zaštićenim područjima i time ukazati na njihovu važnost za školsku populaciju, posebice programe prikladne za učenike u razrednoj nastavi. Izdvojene su i aktivnosti koje se organiziraju u vidu škole u prirodi, terenske nastave, radionica u prirodi i slično.
Keywords
istraživačka nastava; prirodna baština; obrazovanje; zaštićena područja
Hrčak ID:
305916
URI
Publication date:
12.7.2023.
Visits: 434 *