Skip to the main content

Preliminary communication

HRVATSKI STUDENTI I KONZUMACIJA ALKOHOLA – IMPLIKACIJE ZA DRUŠTVENI MARKETING

Mirna Leko Šimić orcid id orcid.org/0000-0002-6637-3278 ; Faculty of Economics in Osijek
Sofija Turjak orcid id orcid.org/0000-0003-4007-631X ; Faculty of Economics in Osijek


Full text: english pdf 356 Kb

page 77-101

downloads: 887

cite


Abstract

Društveni marketing kao disciplina koja promovira proizvode, usluge i ideje usmjerene na dragovoljnu promjenu ponašanja može se implementirati i pri rješavanju problema zlouporabe alkohola. Izvješće Svjetske zdravstvene organizacije (WHO, 2014.) vezano uz zlouporabu alkohola svrstava Hrvatsku na visoko četvrto mjesto s godišnjom konzumacijom alkohola od 15.1 litre per capita. S ciljem razvoja marketinških programa vezanih uz smanjenje zlouporabe alkohola u mladih ljudi, nužno je analizirati postojeće ponašanje, motivaciju i stavove o konzumaciji alkohola, a što je glavni cilj ovom istraživanju. Uzorak od ukupno 379 studenata jednog hrvatskog sveučilišta sudjelovao je u istraživanju. Korištena su tri mjerna instrumenta: AUDIT skala, mjerenje motivacije i demografski upitnik. Većina sudionika u istraživanju (54 %) pripada skupini koja odgovorno konzumira alkohol. Najznačajniji motivi za konzumaciju alkohola su socijalni, odnosno vezani su uz ostvarivanje društvene potvrde i prihvaćenosti. Najčešće konzumirana vrsta alkohola kod kuće je vino i pivo, a vani žestoka pića. Većina ispitanika konzumira alkohol vani tijekom noćnih izlazaka vikendom. Kritični segment na koji bi trebalo usmjeriti napore društvenog marketinga su muški studenti preddiplomske razine, starosti 23 godine ili manje koji žive s roditeljima ili u privatnom smještaju. Glavni marketinški napori trebali bi biti usmjereni na promoviranje životnog stila koji ne uključuje alkohol ili promovira odgovornu konzumaciju alkohola.

Keywords

studenti; zlouporaba alkohola; društveni marketing; Hrvatska

Hrčak ID:

202273

URI

https://hrcak.srce.hr/202273

Publication date:

27.6.2018.

Article data in other languages: english

Visits: 1.941 *