Preliminary communication
HRVATSKI STUDENTI I KONZUMACIJA ALKOHOLA – IMPLIKACIJE ZA DRUŠTVENI MARKETING
Mirna Leko Šimić
orcid.org/0000-0002-6637-3278
; Faculty of Economics in Osijek
Sofija Turjak
orcid.org/0000-0003-4007-631X
; Faculty of Economics in Osijek
Abstract
Društveni marketing kao disciplina koja promovira proizvode, usluge i ideje usmjerene na dragovoljnu promjenu ponašanja može se implementirati i pri rješavanju problema zlouporabe alkohola. Izvješće Svjetske zdravstvene organizacije (WHO, 2014.) vezano uz zlouporabu alkohola svrstava Hrvatsku na visoko četvrto mjesto s godišnjom konzumacijom alkohola od 15.1 litre per capita. S ciljem razvoja marketinških programa vezanih uz smanjenje zlouporabe alkohola u mladih ljudi, nužno je analizirati postojeće ponašanje, motivaciju i stavove o konzumaciji alkohola, a što je glavni cilj ovom istraživanju. Uzorak od ukupno 379 studenata jednog hrvatskog sveučilišta sudjelovao je u istraživanju. Korištena su tri mjerna instrumenta: AUDIT skala, mjerenje motivacije i demografski upitnik. Većina sudionika u istraživanju (54 %) pripada skupini koja odgovorno konzumira alkohol. Najznačajniji motivi za konzumaciju alkohola su socijalni, odnosno vezani su uz ostvarivanje društvene potvrde i prihvaćenosti. Najčešće konzumirana vrsta alkohola kod kuće je vino i pivo, a vani žestoka pića. Većina ispitanika konzumira alkohol vani tijekom noćnih izlazaka vikendom. Kritični segment na koji bi trebalo usmjeriti napore društvenog marketinga su muški studenti preddiplomske razine, starosti 23 godine ili manje koji žive s roditeljima ili u privatnom smještaju. Glavni marketinški napori trebali bi biti usmjereni na promoviranje životnog stila koji ne uključuje alkohol ili promovira odgovornu konzumaciju alkohola.
Keywords
studenti; zlouporaba alkohola; društveni marketing; Hrvatska
Hrčak ID:
202273
URI
Publication date:
27.6.2018.
Visits: 1.941 *