Skip to the main content

Review article

PRELIMINARNO ISTRAŽIVANJE OSOBNOG MARKETINGA U DIGITALNOM OKRUŽENJU: ATRIBUTI I PERCEPCIJA KORISNIKA INTERNETA U HRVATSKOJ

Drago Ružić ; J. J. Strossmayer University of Osijek
Antun Biloš orcid id orcid.org/0000-0003-1676-5959 ; J. J. Strossmayer University of Osijek
Filip Radulović orcid id orcid.org/0000-0001-8522-123X ; Embassy of India, Zagreb


Full text: english pdf 488 Kb

page 209-229

downloads: 1.119

cite


Abstract

Rad je usredotočen na brze promjene digitalnih tehnologija i njihov utjecaj na razvoj osobnog marketinga i osobnog brendiranja. Digitalne tehnologije su od temelja promijenile različite osobne i poslovne komunikacijske sustave, kao i komunikacijske navike i stavove njihovih korisnika. U skladu s tim, na osobni marketing snažno je utjecao razvoj informacijsko-komunikacijskih tehnologija, posebice interneta i mobilne dostupnosti. Osobna web-sjedišta, društvene mreže, mobilne aplikacije i drugi alati omogućavaju pojedincima oblikovanje osobnih digitalnih identiteta i osobno pozicioniranje. Glavne cjeline provedenog istraživanja govore o trenutnoj upotrebi internetskih alata za osobno brendiranje, kao i povezane preferencije i stavove internetskih korisnika u Hrvatskoj. Podaci su prikupljeni internetskom anketom. Analiza provedenog primarnog istraživanja pokazuje stavove ispitanika o utjecaju digitalnih tehnologija na privatnost i mrežnu prisutnost. Istraživanje pokazuje visoku razinu korištenja internetom, posebice na dnevnoj razini, uz oslanjanje na sveprisutne mobilne uređaje te mobilne aplikacije za zatvorene komunikacijske grupe (obitelj i prijatelji). Uz spomenuto, ispitanici nisu u većoj mjeri upoznati s mrežnim osobnim marketingom te većina ne posjeduje osobno web-sjedište i ne koristi se drugim alatima za osobno brendiranje.

Keywords

osobni marketing; mrežno osobno brendiranje; digitalni marketing; osobno web-sjedište; Hrvatska

Hrčak ID:

202280

URI

https://hrcak.srce.hr/202280

Publication date:

27.6.2018.

Article data in other languages: english

Visits: 2.279 *