Skip to the main content

Preliminary communication

https://doi.org/10.31664/zu.2022.111.05

Naše fotografije, stare i nove

Judit Gellér orcid id orcid.org/0009-0005-1578-8237 ; ELTE University


Full text: english pdf 661 Kb

versions

page 62-75

downloads: 132

cite


Abstract

Privatne i obiteljske fotografije naše su najosobnije snimke zabilježene prilikom važnih događaja u našim životima. Takve smo fotografije nekad stavljali u albume ili ih jednostavno držali u kutijama bez nekoga posebnog reda, a te smo osobne arhive otvarali samo kad smo svoja sjećanja i priče željeli podijeliti s članovima obitelji ili bliskim prijateljima. Te mnogima poznate navike povezane s načinom na koji snimamo i dijelimo privatne fotografije uvelike su se promijenile zbog digitalnog zaokreta, sve većeg broja digitalnih fotoaparata i sve šire upotrebe interneta i platformi društvenih medija. Arhivi su često mjesta u kojima se čuvaju uspomene, mjesta koja nas tjeraju na sjećanje i mjesta pohrane. Međutim, posljednjih su godina pitanja povezana s arhivima i metode arhiviranja uglavnom usmjerena na transformacije uzrokovane digitalizacijom. Različiti načini i učinci korištenja tehničkih slika uzrokovani tehnološkim procvatom neki su od najkarakterističnijih i najznačajnijih elemenata našeg vremena. U svom članku Our Photographs, Old and New [Naše fotografije, stare i nove] koristim suvremeni umjetnički rad Gergelyja Barcze kako bih istražila promjene kroz koje su privatne fotografske prakse i privatne fotoarhive prošli u posljednjih nekoliko desetljeća.

Keywords

privatne fotografije; tipovi slika; digitalni obrat; društvene mreže; umjetničke upotrebe arhiva; umjetničko djelo

Hrčak ID:

306004

URI

https://hrcak.srce.hr/306004

Publication date:

1.12.2022.

Article data in other languages: english

Visits: 293 *