Skip to the main content

Preliminary communication

https://doi.org/10.31664/zu.2022.111.06

Od privatnog arhiva do javnog muzeja

Ivana Gržina ; Strossmayer Gallery of Old Masters, Croatian Academy of Sciences and Arts, Zagreb, Croatia


Full text: english pdf 112 Kb

page 76-85

downloads: 212

cite


Abstract

U članku se iznose osobna iskustva kustosice u umjetničkom muzeju s nekoliko „pomoćnih“ arhiva muzejskih zbirki, u kojima su najzastupljeniji različiti fotografski objekti. Tekst podcrtava problem stručne nepripremljenosti muzealaca za upravljanje i skrb o fotografskoj građi, što je još već izazov kada ona egzistira unutar heterogenog dokumentacijskog klastera koji je više puta iznova sastavljan. U nastojanju da se očuva koncepcijski integritet novog/starog arhiva, koji bi u što većoj mjeri odražavao sve dosadašnje primjene, intervencije i manipulacije građom, kao trag njezine pred- i postakvizicijske biografije (Edwards, Morton), a jednako tako i povijesti muzeja, pribjeglo se arhivističkim opisima prema principu odozgo prema dolje koji dosežu razinu pojedinačnog primjerka. Na taj se način nije iznevjerio arhivistički imperativ uvažavanja provenijencije i prvobitnog reda, a ujedno se osigurala vidljivost svake pojedine fotografije, koja se opisuje kao dokument i artefakt. Uzimajući u obzir činjenicu da takav pristup nije univerzalno provediv, izložene su sve njegove prepoznate prednosti i inherentna ograničenja. Na kraju, u članku se ukratko raspravlja o izazovima preslikavanja takvog pristupa u digitalni kontekst.

Keywords

ostavštine likovnih umjetnika; arhivi umjetničkih zbirki; fotografski objekti; muzejska fotografija; fotografije izvan muzejskih zbirki

Hrčak ID:

306005

URI

https://hrcak.srce.hr/306005

Publication date:

1.12.2022.

Article data in other languages: english

Visits: 756 *