Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.21464/mo.30.1.9

Hrvatska kulturna baština u interakciji i kontekstu održivog razvoja: Implementacija u odgoj i obrazovanje

Marija Brajčić orcid id orcid.org/0000-0002-2440-7724 ; Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Split, Split, Croatia
Dubravka Kuščević ; Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Split, Split, Croatia


Full text: croatian pdf 1.948 Kb

page 199-221

downloads: 885

cite


Abstract

Narodi i države grade svoj identitet na kulturnoj baštini koja u javnom prostoru postaje simbolom kolektivnog pamćenja društva. Kulturna baština oduvijek je bila shvaćena kao trag utjelovljenja nekog naroda u prostoru i vremenu odnosno u određenom povijesnom kontekstu. Također, kulturna baština i njeni spomenici usko su povezani s identitetom te redovito sadržavaju niz simboličkih poruka koje demonstriraju povijest i sudbinu naroda. Baština je jedan od važnih čimbenika u procesu globalizacije, točnije u očuvanju identiteta pojedinog naroda u tome procesu. Globalizacijski se proces odvija brzo i stoga se treba permanentno obrazovati o kulturnoj baštini koja je ujedno i važan faktor u prepoznavanju tradicije i identiteta jednog naroda. Kvalitetno obrazovanje jedan je od važnih ciljeva održivog razvoja, a ono ujedno podrazumijeva očuvanje i prezentaciju baštinskih sadržaja. U radu se istražuje povezanost između kulturne baštine, odgoja i obrazovanja i održivog razvoja.

Keywords

kulturna baština; identitet; održivi razvoj; učenici; kreativne industrije; kurikulum

Hrčak ID:

306560

URI

https://hrcak.srce.hr/306560

Publication date:

24.7.2023.

Article data in other languages: english

Visits: 1.573 *