Transition, Vol. 24 No. 48, 2021.
Review article
HALALONOMIJA I HALAL TRŽIŠTE
Kadrija Hodžić
; Ekonomski fakultet Univerziteta u Tuzli
*
* Corresponding author.
Abstract
Ovim člankom nastojimo skrenuti pozornost na halalonomiju kao sveobuhvatan koncept islamskog ekonomskog sustava korespondentnim sa sekularnim ekonomskim sistemima, kao i širenje halal tržišta, uključujući i specifičnu konkurentnost halal proizvoda. Halal tržište jedno je od najperspektivnijih svjetskih tržišta koje posljednjih godina raste po prosječnoj godišnjoj stopi od cca 20%, a prema projekcijama u idućih deset godina taj rast će se povećati u Europskoj uniji za dodatnih 15-20%, (4,9 tisuća milijardi USD). Halalonomija je mješoviti ekonomski sustav koji spaja različite organizacije, institucije, subjekte, pravila i odnose koji određuju ekonomsku strukturu islamske društvene zajednice, a njeno polazište halal je sve više stvarnost kako zapadnih potrošačkih društava, tako i ponašanja zapadnih kompanija. Halalonomija je danas sastavni dio državne regulative islamskih zemalja, a marketinški i tehnološki koncept halala postaje atraktivan u značajnom dijelu globalnih proizvodno-distributivnih lanaca prehrambene industrije od farme do potrošača. Zahvaljujući stalnom rastu, islamska ekonomija je postala etablirana stvarnost u sustavu globalne ekonomije. Regulaciju halala velikodušno prihvaćaju zapadne kompanije, posebice prehrambena industrija, jer im donosi ogromne zarade, zbog čega se izbjegava vjerski odjek halala u poslovnom svijetu. Naša analiza tržišta halal proizvoda, koji su temelj halolonomije, pokazala je dvije osnovne karakteristike: (1) u pitanju je jedno od najperspektivnijih tržišta na svijetu, i (2) tržišna posebnost halal proizvoda je potpuna zaštita u konkurenciji od proizvoda koji nisu pod halal standardom.
Keywords
halal, haram, halalonomija, islamska ekonomija, islamske financije.
Hrčak ID:
309057
URI
Publication date:
21.10.2023.
Visits: 735 *