Skip to the main content

Professional paper

ŠKOLA U ISTRI IZMEĐU DVA SVJETSKA RATA

Daniela Bišić Martinčić ; Centro di ricerche storiche - Rovigno


Full text: italian pdf 229 Kb

page 316-339

downloads: 390

cite


Abstract

Obrazovne institucije predstavljaju jedan od temelja društva, premda su tijekom godina
mijenjale oblik u skladu s povijesnim okolnostima. Ovaj rad nastoji rekonstruirati
cjelovitu sliku istarske škole u razdoblju fašizma. Polazeći od analize promjena
koje je talijanska uprava unijela u istarski školski sustav u razdoblju između dva
svjetska rata, istraživanje se ponajprije usredotočuje na aspekte fašizacije škole
koju je donijela Gentileova reforma. Istaknute su značajke reformirane škole: izbor
udžbenika, uvođenje Državne vježbenice i uporaba propagande. Potonje je dobilo
žustar poticaj zahvaljujući tehnološkim inovacijama tog razdoblja, poput uvođenja
radija u škole. Važno je istaknuti ulogu odgajatelja mlađih naraštaja koju je školska
ustanova preuzela na odgojno-obrazovnoj razini, ujedno vršeći ulogu čuvara moralnih
načela i prevencije. Rezultati dobiveni u promatranom razdoblju od dvadeset
godina ističu postupni gubitak udjela pedagoške komponente u korist političke
komponente školskih institucija, ali i pad postotka nepismenosti u regiji i Kraljevini.
U radu se spominju problemi “pogranične škole“, ne ulazeći u specifičnosti te problematike.

Keywords

Hrčak ID:

309187

URI

https://hrcak.srce.hr/309187

Publication date:

25.10.2023.

Article data in other languages: italian

Visits: 1.003 *