Quaderni, Vol. XXXIV No. 1, 2023.
Professional paper
ŠKOLA U ISTRI IZMEĐU DVA SVJETSKA RATA
Daniela Bišić Martinčić
; Centro di ricerche storiche - Rovigno
Abstract
Obrazovne institucije predstavljaju jedan od temelja društva, premda su tijekom godina
mijenjale oblik u skladu s povijesnim okolnostima. Ovaj rad nastoji rekonstruirati
cjelovitu sliku istarske škole u razdoblju fašizma. Polazeći od analize promjena
koje je talijanska uprava unijela u istarski školski sustav u razdoblju između dva
svjetska rata, istraživanje se ponajprije usredotočuje na aspekte fašizacije škole
koju je donijela Gentileova reforma. Istaknute su značajke reformirane škole: izbor
udžbenika, uvođenje Državne vježbenice i uporaba propagande. Potonje je dobilo
žustar poticaj zahvaljujući tehnološkim inovacijama tog razdoblja, poput uvođenja
radija u škole. Važno je istaknuti ulogu odgajatelja mlađih naraštaja koju je školska
ustanova preuzela na odgojno-obrazovnoj razini, ujedno vršeći ulogu čuvara moralnih
načela i prevencije. Rezultati dobiveni u promatranom razdoblju od dvadeset
godina ističu postupni gubitak udjela pedagoške komponente u korist političke
komponente školskih institucija, ali i pad postotka nepismenosti u regiji i Kraljevini.
U radu se spominju problemi “pogranične škole“, ne ulazeći u specifičnosti te problematike.
Keywords
Hrčak ID:
309187
URI
Publication date:
25.10.2023.
Visits: 1.003 *