Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.15516/cje.v25i3.4902

Nastava u suvremenoj školi

Lejla Jelovica orcid id orcid.org/0000-0002-2857-4095 ; University of Rijeka Faculty of Health Studies
Anna Alajbeg orcid id orcid.org/0000-0003-2300-9713 ; University of Split Faculty of Science


Full text: english pdf 299 Kb

page 1001-1031

downloads: 221

cite

Full text: croatian pdf 299 Kb

page 1001-1031

downloads: 251

cite


Abstract

Obrazovanje ima ključnu ulogu u razvoju ljudske civilizacije. Metode učenja i poučavanja još uvijek se neprestano razvijaju i prolaze kroz brojne promjene zahvaljujući znanstvenim spoznajama, revolucionarnim idejama osoba uključenih u obrazovni sustav kao i razvoju naprednih tehnologija. Svi smo dobro upoznati s tradicionalnim načinima učenja u kojima se obrazovanje provodi tako da je fokus usmjeren na sadržaj. Jan Amos Komensky, alfa i omega pedagoške znanosti, tvorac razredno-predmetno-satnoga tradicionalnog sustava obrazovanja, već je u 17. stoljeću osmislio školu kao instituciju primjerenu zahtjevima tadašnjega vremena za masovnim obrazovanjem. Budući da te tradicionalne metode koriste ponavljanje i pamćenje informacija kao temeljni način stjecanja znanja, učenici ne razvijaju svoje kritičko razmišljanje, vještine rješavanja problema i donošenja odluka. Nastava u 21. stoljeću treba biti usmjerena na učinkovitu suradnju nastavnika i učenika koji su aktivno uključeni u nastavni proces jer takav pristup osigurava osposobljavanje inovativnih pojedinaca koji postaju kvalitetni stručnjaci i odgovorni građani te na takav način stvaraju bogatije i sigurnije društvo u cjelini. U ovom radu dan je pregled bitnih obilježja suvremene škole, kao i nekih suvremenih nastavnih strategija.

Keywords

kvaliteta nastave, nastava, suvremene nastavne strategije

Hrčak ID:

309704

URI

https://hrcak.srce.hr/309704

Publication date:

28.9.2023.

Article data in other languages: english

Visits: 1.073 *