Sestrinski glasnik, Vol. 28 No. 3, 2023.
Professional paper
https://doi.org/10.11608/sgnj.28.3.6
Inovativne metode poučavanja u obrazovanju medicinskih sestara
Martina Težak
orcid.org/0009-0007-0969-9574
; Medicinska škola Bjelovar, Poljana dr. Franje Tuđmana 8, 43 000 Bjelovar
Abstract
Uvod: Područje sestrinstva razlikuje se od drugih područja obrazovanja jer kombinira klasičnu nastavu predavačkog tipa i vježbe. Izbor nastavne metode ovisi o cilju nastavnog procesa, složenosti sadržaja, predznanju učenika i osposobljenosti nastavnika, a odabir optimalne metode važan je zadak nastavnika jer on nije samo prenositelj znanja nego i mentor. Cilj je ovog rada prikaz važnosti implementacije inovativnih metoda učenja i poučavanja u obrazovni sustav medicinskih sestara i tehničara na srednjoškolskoj i visokoškolskoj razini.
Metode: Temelj rada odnosi se na sažet prikaz inovativnih metoda učenja i poučavanja u sestrinstvu s naglaskom na razvoj kompetencija koje ističu Europski parlament i Državni standard kvalifikacije. Korištena je i analizirana stručna literatura iz područja odgoja i obrazovanja te biomedicine i zdravstva uključujući i dostupne strukovne kurikulume.
Rezultati: Suvremeni se oblici inovativnih metoda nastave neprestano razvijaju u smjeru zajedničke suradnje učenika i nastavnika gdje nastavnik poprima ulogu mentora i omogućuje usmjeravanje učenika aktivnim sudjelovanjem u određenim aktivnostima da bi mogao ostvariti potrebne ishode učenja i steći kompetencije. Tradicionalni načini poučavanja neće u potpunosti nestati iz nastavnog kurikuluma u sestrinstvu, nego će doći do kombinacije suvremenih i tradicionalnih metoda nastave kao što je bio slučaj kod pandemije.
Zaključak: Obrazovanjem budućih generacija učenika važno je osvijestiti da zanimanje medicinske sestre uključuje stjecanje različitih specifičnih vještina. Inovativne metode omogućuju jačanje kompetentnosti budućih medicinskih sestara i tehničara na tržištu rada te razvijanje i poboljšanje kvalitete pružanja sestrinske skrbi.
Keywords
učenje; metode poučavanja; inovativnost; kompetencije; sestrinstvo
Hrčak ID:
311105
URI
Publication date:
15.12.2023.
Visits: 1.487 *