Skip to the main content

Original scientific paper

MOTIVACIJA NASTAVNIKA – ZANEMARENA TEMA U EMPIRIJSKIM ISTRAŽIVANJIMA

Florian H. Müller ; University of Klagenfurt, Faculty of Interdisciplinary Studies, Austria
Irina Andreitz ; University of Klagenfurt, Faculty of Interdisciplinary Studies
Marko Palekčić ; University of Zagreb, Faculty of Philosophy, Croatia


Full text: german pdf 152 Kb

page 39-60

downloads: 3.961

cite


Abstract

Posljednjih desetljeća velika pozornost je poklanjana istraživanju uvjeta i utjecaja motiviranog učenja u školi. Izveden je veliki broj
studija o ovoj temi na temelju različitih teorijskih pristupa. Sukladno tome (radna) motivacija nastavnika i njen utjecaj na oblikovanje nastave i učenja učenika je zanemarena tema. Ovaj rad predstavlja prve empirijske nalaze projekta o motivaciji nastavnika, koji je realiziran na Sveučilištu Alpen-Adria u Klagenfurtu (Austrija). Istraživani su uvjeti i utjecaji motivacije nastavnika. Kao teorijski temelj studije poslužila je teorija samoodređenja autora Deci
i Ryan (2002), koja polazi od toga da motivacija samoodređenja ovisi o zadovoljavanju temeljnih psiholoških potreba za autonomijom, kompetencijom i socijalnom vezanošću. Rezultati ukazuju na izravnu i neizravnu povezanost između različitih institucionalnih okvirnih uvjeta u školi, samoodređujuće motivacije
nastavnika, motivacije za učenje učenika, kao i uvjeta u nastavi.

Keywords

motivacija nastavnika; samoodređenje; motivacija za učenje; osnovne potrebe

Hrčak ID:

28676

URI

https://hrcak.srce.hr/28676

Publication date:

25.6.2008.

Article data in other languages: english german

Visits: 9.466 *