Skip to the main content

Preliminary communication

KOMPETENCIJE UČITELJA ZA PROVEDBU PEDAGOŠKE PREVENCIJE POREMEĆAJA U PONAŠANJU

Siniša Opić ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu (središte Petrinja)
Anka Jurčević-Lozančić ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu (središte Petrinja)


Full text: croatian pdf 213 Kb

page 181-194

downloads: 4.724

cite


Abstract

Potreba ranog uočavanja rizičnih čimbenika iz neposrednog
okruženja, koji mogu biti čimbenici poremećaja u ponašanju, dobiva
sve veću važnost zbog toga što djeca kod koje su rano uočeni poremećaji u ponašanju i osobnosti bivaju izložena riziku koji će možda biti prepoznat kao maloljetnička delinkvencija te socijalnopatološko ponašanje u kasnijoj dobi. Zbog toga je važno pravodobno razmišljati o aktivnijem usmjeravanju i orijentaciji
učiteljskih studija na programe prevencije. Ovaj je rad usmjeren prema naglašavanju svih onih čimbenika koji mogu pozitivno i zaštitno utjecati na proces odrastanja djece i mladih u zdrave, sretne i zadovoljne osobe. U skladu s navedenim temeljni je cilj ovoga rada bio istražiti kompetentnost učitelja za provedbu mjera pedagoške prevencije. Verifikacijom polazne hipoteze naglašava se potreba osposobljavanja učitelja za provedbu pedagoške prevencije poremećaja u ponašanju, budući da je 67% učitelja iz uzorka procijenilo da se ne smatra kompetentnim za njenu provedbu. Posebno su analizirani razlozi njihove nestručnosti te potrebne preventivne aktivnosti.

Keywords

poremećaji u ponašanju; primarna prevencija; kompetencije učitelja

Hrčak ID:

28684

URI

https://hrcak.srce.hr/28684

Publication date:

25.6.2008.

Article data in other languages: english

Visits: 9.066 *