Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.32458/ei.28.1

Što publika osjeća? Izložbe kao pokretači empatije i otpornosti: stajalište temeljeno na kvalitativnoj evaluaciji

Tamara Nikolić Đerić ; Identity on the Line - Creative Europe co-funded project


Full text: croatian pdf 125 Kb

page 9-19

downloads: 232

cite


Abstract

Većina pretpostavki o motivaciji za posjet muzejima temelji se na ideji muzeja i/ili izložbi kao prostora za učenje. Evaluacija iskustava publike vezanih uz izložbu Ugroženi identiteti, koja se bavi sa sedam različitih migracijskih procesa koji su se odvijali u posljednjih stotinu godina u Europi, nadilazi učenje i kognitivne aspekte istraživanja publike i, u skladu sa zaokretom prema afektivnom u muzejima, bavi se osjećajima koje je izložba pobudila. Rezultati evaluacije pokazuju potencijal koji izložbe imaju kao pokretači empatije i otpornosti.
Kako bi prepoznala interpretativne strategije koje olakšavaju afektivno kustostvo, autorica primjenjuje teoriju izgradnje afektivne niše. Suprotno izgradnji kognitivne niše koja se sastoji u razvoju i korištenju okolišnim resursima za pomoć u pamćenju, rješavanju problema, rasuđivanju i drugim oblicima razmišljanja, izgradnja afektivne niše sastoji se u manipuliranju resursima kako bi se utjecalo na način na koji osjećamo pismo kustostva i predstavljanje osobnih narativa i artefakata povezanih s narativom.

Keywords

afektivno kustostvo; teorija izgradnje afektivne niše; razvoj publike; migracija; muzejska izložba

Hrčak ID:

312123

URI

https://hrcak.srce.hr/312123

Publication date:

30.12.2023.

Visits: 642 *